ערב עקוב מדם על רקע מלחמות העבריינים: גבר בן 37 נרצח הערב (ראשון) ביריות ברחוב בטירת כרמל. צוות מד"א פינה את האיש לבית החולים רמב"ם בחיפה תוך כדי פעולות החייאה, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הגבר שנורה הוא קרוב משפחה של העבריין מיכאל מור שמואשם ברצח טל קורקוס, עד המדינה נגד העבריין ניבי זגורי.
פרמדיק מד"א אלכסנדר גרינבאום סיפר: "כשהגענו במקום הייתה המולה, ראינו בחצר בניין גבר עם פציעות חודרות, שוכב מחוסר הכרה. אנשים במקום התחילו לבצע בו פעולות החייאה, הוא היה ללא נשימה וללא דופק. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותך תוך כדי פעולות החייאה".
3 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת ניסיון הרצח בטירת כרמל
תיעוד מזירת ניסיון הרצח בטירת כרמל
זירת הירי בטירת כרמל
(צילום: ליאור אל-חי)
רב-פקד קובי מרקוביץ', סגן מפקד תחנת טירת כרמל, סיפר בזירה: "סמוך לשעה 19:45 התקבל במוקד 100 אירוע של ירי לעבר אדם. יתר הכוחות פועלים בזירה לאיתור החשודים ולממצאים נוספים. הרקע לאירוע פלילי". עד כה לא דווח על עצורים.
תושבת רחוב האצ"ל, שמתגוררת סמוך לזירת הרצח, אמרה: "מאוד מפחיד לגלות שאדם כזה גר ברחוב שלך. מפחיד עוד יותר שירו בו ברחוב, אנשים אחרים יכלו להיפגע".
3 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת ניסיון הרצח בטירת כרמל
תיעוד מזירת ניסיון הרצח בטירת כרמל
(צילום: ליאור אל-חי)
3 צפייה בגלריה
מיכאל מור
מיכאל מור
מיכאל מור
(צילום: הרצל יוסף)
באירוע ירי אחר, שהתרחש בדרך זבולון המר סמוך לצומת העיפרון בפתח תקווה, נפצע צעיר בן 19 באורח בינוני. חקירה ראשונית העלתה כי מדובר בניסיון חיסול של הצעיר שמוכר למשטרה. חובשים ופרמדיקים העניקו לו טיפול רפואי, והוא פונה בהכרה לבית החולים בילינסון בעיר עם פציעות חודרות.
מחקירה ראשונית עולה כי שני רוכבי אופנוע פתחו בירי זה לעבר זה בכביש 5, כשאחד מהם לבש שכפ"ץ. השניים המשיכו בנסיעה ופנו לכיוון בית העלמין ירקון. אחד מהרוכבים איבד שליטה, התנגש ברכב ועף מהאופנוע על הכביש. לאחר מכן הוא הרים את האופנוע ואת אקדחו ופתח בנסיעה. עם הגעתו לצומת העיפרון הוא התמוטט. רוכב האופנוע השני נמלט מהזירה. עד כה לא דווח על מעצרים בכל זירות הירי.

לבית החולים רמב"ם הגיעה במהלך הערב גם אישה בת 85 שנפצעה באורח קל מירי תועה בחיפה. צוות מד"א פינה אותה מהזירה. שני רוכבי קטנוע ירו לעבר הבית ברחוב ברוך כהן. במשטרה בודקים אם אחייניתה של הקשישה שישבה במרפסת ונפגעה מנתזים הייתה היעד לירי.
חי טקאטש וישי לוי, חובשים בכירים במד"א, סיפרו: "כשהגענו ראינו על הרצפה את האישה בהכרה מלאה. היא הייתה מבוהלת וכאובה וסבלה מפציעות חודרות.
"הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל חבישות ועצירת דימומים, ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה יציב".
במקביל פונה לרמב"ם גם נער בן 14 שנפצע קל מפליטת כדור מנשק בטמרה. מהמשטרה נמסר כי "עם קבלת הדיווח על האירוע, פתחו שוטרי המחוז הפוני בחקירת האירוע ובתום פעולות חקירה ראשונות עלה החשד שפציעתו של הנער התרחשה במהלך משחק בנשק המוחזק בניגוד לחוק. הוא נעצר בבית החולים, ומחר צפויה המשטרה לבקש את הארכת מעצרו בבית משפט השלום בעכו".