בית המשפט השלום בתל אביב גזר בתחילת השבוע את דינו של אורי עידן, שהורשע במעשה מגונה בנסיבות אינוס וניסיון למעשה מגונה בנסיבות אינוס של אישה, לאחר שהציג את עצמו בכזב כרופא מקנדה המתמחה בכירורגיית שד. על עידן נגזרו 10 חודשי מאסר שנספרים מימי מעצרו, מאסר על תנאי ו-25 אלף שקלים פיצויים לנפגעת העבירה.
לפי האישום שבו הודה, עידן כיהן כמנכ"ל חברת הפקת ספרים דיגיטליים, אך למרות זאת הציג את עצמו בכזב באינטרנט כרופא כירורג מקנדה בשם "ד"ר הארי דרוקר", המתמחה כאמור ובעל ניסיון בכירורגיית שד. המתלוננת שוחחה עם עידן במהלך חודש יוני 2015, בעת שהייתה במצב רגשי ירוד לאחר שחוותה לידה טראומטית. בהציגו את עצמו בכזב כרופא, הוא הציע שייפגשו כמה ימים לאחר מכן בארץ לצורך אבחון.
כשהמתלוננת הגיעה למשרדו של עידן, הוא הסביר לה כי עליו לבצע בה בדיקה גופנית לצורך אבחון בעייתה, ובעת הבדיקה ביצע בה עבירות מין. חרף מעשיו של עידן, המתלוננת שוכנעה על ידיו כי מדובר היה בפעולות שנעשו במסגרת הבדיקה הרפואית, ושילמה עבור הטיפול כ-200 שקלים. ב-11 לדצמבר פנה אליה עידן באימייל, והיא סירבה לטיפול נוסף.
1 צפייה בגלריה
הרופא המתחזה
הרופא המתחזה
הרופא המתחזה
כתב האישום נגד עידן הוגש כשנה וחצי לאחר פרסום תחקיר בעניינו ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", שבו חשפו אריאלה שטרנבך ויהודה שוחט כיצד עידן התחזה לרופא, הפעיל בלוג בנושא כירורגיית שד ושידל נשים שנתקלו בבעיה רפואית להיפגש עמו. בהסדר טיעון בין הצדדים, שלא כלל הסכמה על העונש, נמחקו עבירות נוספות שיוחסו לעידן בכתב האישום המקורי, ובסופו של דבר הוא הורשע בפגיעה במתלוננת. האישום שיוחס לו נגד תחקירנית נמחק כאמור, וגם אישום נוסף.
אמיר ברכהעו"ד אמיר ברכה
התובע מפרקליטות מחוז תל אביב אמר בדיון האחרון כי "כתב האישום המתוקן שבו הודה והורשע הנאשם מגלה רצף של מעשים מכוערים וחמורים, אשר סופם מעשה מגונה שבוצע במתלוננת לאחר שהושגה הסכמתה במרמה, הן לגבי מיהות העושה והן לגבי מיהות המעשה". הנאשם אמר לשופט, ירון גת: "סטיתי מהדרך ופגעתי באנשים. אני מתנצל מעומק הלב על מה שגרמתי לה, אני מבין שהאמון שלה בבני אדם נפגע ואני מקווה שבעתיד היא תצליח להשיב את האמון הזה".
המתלוננת אמרה בתגובה לגזר הדין כי "לא האמנתי שהוא יישלח לכלא. על אף שמעשיו הוגדרו 'ברף התחתון של הענישה', בכל זאת השופט הבין שהנאשם לא מבין בכלל את הבעיה במעשיו. הייתה גם סחבת מצדו ונסיון לגרור את המשפט". היא הוסיפה: "אני מודה מאוד לפרקליטות תל אביב ולעורכת דיני, טלי איזנברג. אני אמרתי להם שאין לי אמון, אבל הם החזיקו עבורי והצדק יצא לאור. חוויתי ניצול במקום הנמוך בחיי. בזמנו פניתי למרכז הסיוע לתקיפה מינית ואני שמחה שכך עשיתי. אף אחת לא אשמה שגבר תוקף אותה מינית".
סנגורו של עידן, אמיר ברכה, מסר: "גזר הדין הפתיע אותנו, בייחוד לאור העובדה לפיה חלפו למעלה משמונה שנים מאז האירוע. בשלב זה אנחנו לומדים את גזר הדין ושוקלים את האפשרויות השונות".