מערכת המשפט ממשיכה לסעור בעקבות חשיפת החשדות נגד אישיות המכהנת בתפקיד בכיר יחסית במערכת. נגד האיש הזה הוגשה תלונה על עבירות חמורות לכאורה ביום חמישי האחרון, אך את פרטיו ואת פרטי התלונה עצמה אסור לפרסם בעקבות צו איסור פרסום שביקשה המשטרה, ואושר בבית המשפט.
במערכת המשפטית מסרבים לפי שעה להתייחס לפרשה, דבר שמגביר עוד יותר את חרושת השמועות באשר לנסיבותיה. כמו כן, מסרבים במערכת לומר האם נושא התפקיד יצא לחופשה. עם זאת, בכיר במערכת המשפטית הביע אמש (שבת) "תחושת הקלה", כלשונו, כיוון שלדבריו החשד המיוחס לנושא התפקיד אינו קשור לתפקידו. במקרה הפוך, אמר, "הדבר עלול היה להטיל צל כבד על המערכת כולה - המצויה בלאו הכי במשבר אמון מתמשך. כאן מדובר בחשד אינדיבידואלי שאינו קשור למערכת המשפט", הוסיף.
התלונה נגד האישיות המשפטית הוגשה כאמור ביום חמישי, על ידי מתלוננת שמסרה את עדותה בכתב, באמצעות עורך דין. עד עתה טרם נחקר האיש. האישור לטיפול בפרשה ניתן למשטרה מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה עמית איסמן. הנושא הובא לידיעת נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ושר המשפטים גדעון סער.
גורמים המכירים את האדם הוכו בהלם. הם התקשו להאמין כי האיש מסביר הפנים, אותו הם מכירים שנים ארוכות, מעורב בפרשה החמורה. אחד מגורמי המשפט שמכיר את האיש אמר: "הדבר הזה מזעזע אותי. אני שומע את השם שאני מכיר מצוין ושומע את הפרטים שמדברים עליהם, והדבר הזה בלתי נתפס. קשה לי להאמין שהאדם הזה מסוגל למעשים כפי שכרגע מדברים עליהם". גורם אחר ציין כי "גם אותו אדם יודע היטב שאם הדברים אכן נעשו, ובתום חקירה, ומשפט, ובמקרה של הרשעה - הרי מדובר בשנות מאסר רבות".