"ממשלת ישראל הפקירה את הצפון. אין תקווה, אין ודאות והכי חמור - אין לנו ביטחון". כך אמר היום (שני) משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות. את הדברים אמר בקריית מוצקין, לשם הועתק בית הספר האזורי של המועצה, "סולם צור", הנמצא בקיבוץ גשר הזיו סמוך לגבול לבנון. "כולם חוששים ממנהרות חיזבאללה ואף אחד לא יודע מתי נשוב הביתה. אנחנו פליטים", אמר דוידוביץ'.

בבית הספר "סולם צור" לומדים בשגרה תלמידי כיתות ז' עד י"ב מיישובים וקיבוצים הסמוכים לגבול לבנון, דוגמת ראש הנקרה, לימן, בצת ועוד. בשל המצב הביטחוני, הירי הבלתי פוסק אל עבר יישובי הגליל המערבי והעובדה שמשפחות רבות פונו לאזורים שונים התעורר צורך למצוא פתרון עבור התלמידים.
עיריית קריית מוצקין והעומד בראשה נרתמו לעזור ולמעשה הקימו את בית הספר מחדש בגבולות העיר. "תושבי גבול הצפון הם אחינו ואחיותינו", אמר חיים צורי. "מיד כששמעתי על המציאות הקשה עימה הם מתמודדים הצעתי להם להקים כאן את בית הספר. ביני לבין דוידוביץ' יש אחוות שריונרים מאז ולתמיד. בתקופה הזו עם ישראל חי, ואנחנו כאן כדי לסייע אחד לשני ולתושבים המדהימים מגבול הצפון, שהם כרגע במלחמה בחזית הצפונית". מהיום זוכים התלמידים גם להסעות מהערים שאליהן פונו משפחותיהם בצפון.
הכותרת
האם באמת אפשר להרחיק את חיזבאללה מהגבול?
29:33
1 צפייה בגלריה
קריית מוצקין, לשם הועתק בית הספר האיזורי "סולם צור" שנמצא בקיבוץ גשר הזיו הסמוך לגבול לבנון
קריית מוצקין, לשם הועתק בית הספר האיזורי "סולם צור" שנמצא בקיבוץ גשר הזיו הסמוך לגבול לבנון
בית ספר "סולם צור" החל לפעול בקריית מוצקין
(צילום: ניר שטיינברג - באדיבות עיריית קריית מוצקין)
"בקריית מוצקין נרתמו לעזור, וזה פשוט מדהים מה שעשו למעננו", אומרים במועצה האזורית מטה אשר. סגן ראש המועצה, אייל רייס, הוסיף: "קריית מוצקין עשתה פה דבר ציוני גדול, והקצתה לנו מתחם שלם של בית ספר, עם כיתות לימוד ומרחבים שמאפשרים מפגש ולמידה משמעותית בשגרת מלחמה".
בדבריו מתח דוידוביץ' ביקורת נוקבת על התנהלות הממשלה: "אנחנו בצפון במלחמה על הבית. מאז אותה שבת שחורה כולם על פקלאות, משפחות שלמות ספונות בחדרים קטנים, בלי שום תקווה. אין מה לדבר על חזרה הביתה כי אין ביטחון. אנחנו מדינה שהתיימרה להיות הסטארט-אפ ניישן של היקום. צריך לדבר בגובה העיניים, בלי סיסמאות, ולהיות עם רגליים על הקרקע. את הנחמה אני מוצא בעם ישראל. אני מודה לחברי חיים צורי ולקריית מוצקין על הבית החם שפתחו לתלמידינו כאן בעירם. על זה נאמר: כשהגלים מתחזקים - החזקים מתגלים".