מתקפה של אחת המתווכות על ראש הממשלה, לאחר בקשתו שתפעיל לחץ על חמאס: אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנאום שנשא בפני ראשי ארגוני יהודיים, דרש "לקרוא לקטאר ללחוץ על חמאס כדי שיותר מהחטופים שלנו ישוחררו".
בקטאר לא אהבו את האמירה הזו, והגיבו בחריפות. "ההצהרות האחרונות של ראש ממשלת ישראל, שבהן הוא דורש מקטאר ללחוץ על חמאס לשחרר חטופים, הן ניסיון חדש להאריך את המלחמה מסיבות הידועות לכולם", אמר דובר משרד החוץ הקטארי, מאג'ד אל-אנסארי.
1 צפייה בגלריה
 אמיר קטאר ונתניהו
 אמיר קטאר ונתניהו
אמיר קטאר ונתניהו
(צילום: רויטרס / Saudi Press Agency/Handout, דנה קופל)
לדבריו, "ראש ממשלת ישראל יודע שקטאר מחויבת מהיום הראשון למאמצי התיווך ולסיום המשבר ושחרור החטופים, וההוכחה לכך הייתה בהפסקת האש ושחרור 109 חטופים. אנחנו מתנגדים להאשמותיו בנוגע למאמצי הסיוע והשיקום של קטאר לעם הפלסטיני ולהצגה של זה כמימון חמאס, כאשר ידוע שזה בוצע בתיאום עם ישראל, ארה"ב, מצרים, האו"ם וכל הגורמים הנוגעים בדבר".
אל-אנסארי אמר כי קטאר תמשיך במאמצי התיווך, ולא תתייחס להצהרות "שניתן להבין אותן רק בהקשר של בריחה מהמשברים הפוליטיים האישיים של ראש הממשלה הישראלי". הוא אמר כי קטאר "מבקשת מנתניהו להתמקד במשא ומתן ובמה שמשרת את ביטחון האזור ולהפסיק את הטרגדיה של המשך המלחמה, במקום לפרסם הצהרות כאלה, כל פעם כשזה מתאים לאג'נדה הפוליטית הצרה שלו".
ראש הממשלה בנימין נתניהו ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים
(צילום: אלכס גמבורג)

בנאומו אתמול אמר ראש הממשלה כי "קטאר יכולה ללחוץ על חמאס כפי שאף גורם אחר לא יכול. אני קורא גם לכם לקרוא לקטאר ללחוץ על חמאס כדי שיותר מבני הערובה שלנו ישוחררו".
הבוקר הפגינו בני משפחות חטופים ליד ביתו של חבר קבינט המלחמה בני גנץ. הם תהו בפניו מדוע ישראל לא שלחה נציגות למשא ומתן במצרים, וגנץ ענה להם: "נגיע לשם כשהתנאים יתאפשרו, לא נשלח רק בשביל לשלוח".