"סאנדיי טיימס" דיווח שהנסיך צ'רלס קיבל שלושה מיליון אירו במזומן מראש ממשלת קטאר לשעבר. לפי העיתון צ'רלס קיבל את הכסף בשלוש פגישות אישיות עם הבכיר הקטארי, בין 2011 ל-2015.
באחד המקרים קיבל צ'רלס מזוודה עם מיליון אירו. בפגישה אחרת, בבית קלרנס - מעונו הרשמי של צ'רלס - הוא קיבל את הכסף בתרמיל. בפגישה השלישית הכסף היה בשקיות של הכלבו הלונדוני Fortnum & Mason.
2 צפייה בגלריה
הנסיך צ'רלס
הנסיך צ'רלס
הנסיך צ'רלס. 3 מיליון אירו במזומן מראש ממשלת קטאר לשעבר
(צילום: רויטרס)
הבכיר הקטארי הוא חמד בן ג'אסם בן ג'אבר אל-ת'אני, שכיהן כראש ממשלה בין 2007 ל-2013. מטעמו של צ'רלס נמסר שמדובר בכספי תרומות, שהועברו מיד לאחד מארגוני הצדקה של הנסיך.
ב"קרן הצדקה של נסיך וויילס" - הארגון שקיבל את התרומה מהבכיר הקטארי - מסרו שאנשי הקרן ערכו בירור כדי לוודא שהתורם הוא אישיות "לגיטימית". ממשלת קטאר לא מסרה תגובה לפרסום.
2 צפייה בגלריה
הנסיך צ'רלס
הנסיך צ'רלס
(צילום: רויטרס)
אין סימנים לכך שהעברת הכסף לצ'רלס, בנה של המלכה אליזבת והראשון בסדר הירושה, אינה חוקית. עם זאת, לאחרונה עלו טענות לשחיתות באחד מארגוני הצדקה של צ'רלס, "קרן הנסיך".
בחודש נובמבר פרש מייקל פוסט, שבמשך עשרות שנים היה יד-ימינו של צ'רלס, מניהול "קרן הנסיך". כמה שבועות לאחר מכן פרסם "סאנדיי טיימס" דיווח שבו נכתב שפוסט הציע להעניק הטבות למי שיעבירו תרומות לקרן הצדקה שבראשותו.
משטרת לונדון חוקרת טענות שגורמים ב"קרן הנסיך" הציעו לסייע למיליארדר סעודי לקבל אזרחות בתמורה לתרומות שיעביר לקרן. לשכתו של צ'רלס מסרה שהנסיך לא מעורב בפרטי המקרה.