"בוקר שנותן רוח גבית למחאה". כך אמר הבוקר (ראשון) עו"ד גונן בן יצחק, פעיל חברתי ממקימי תנועת "קריים מיניסטר" לאחר שבית משפט השלום בירושלים ביטל את הרשעתו.

בחודש ספטמבר האחרון הורשע בן יצחק בעבירה של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו לאחר שנשכב מתחת למכת"זית באחת מההפגנות בבלפור בשנת 2020, מול בית ראש הממשלה.
הבוקר ביטל השופט יהושע צימרמן בבית משפט השלום בירושלים את הרשעתו של בן יצחק בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו, זאת לאחר שכבר זיכה בעבר את בן יצחק מסעיף נוסף שהופיע בכתב האישום - עבירה של התקהלות אסורה. עם זאת, על אף ביטול ההרשעה קבע השופט צימרמן כי בן יצחק יחויב ב-500 שעות של שירות למען הציבור.
2 צפייה בגלריה
הכרעת הדין לגונן בן יצחק הנאשם בגין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו במהלך התקהלות אסורה בהפגנה בירושלים
הכרעת הדין לגונן בן יצחק הנאשם בגין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו במהלך התקהלות אסורה בהפגנה בירושלים
גונן בן יצחק, פעיל מחאה ותיק
(צילום: אריק מרמור)
השופט צימרמן אמר בהחלטתו היום כי "אין ספק שמעמדו של הנאשם בקרב קהל המפגינים רלוונטי. מנגד יש לקחת בחשבון שמדובר באירוע נקודתי. לא מן הנמנע הנאשם חשב שייעשה שימוש במכת"זית ויפגע במפגינים. מעשהו של הנאשם פסול, אולם ההתייחסות למניעיו של הנאשם רלוונטית לשאלת חומרת הפגיעה בערכים המוגנים. לאחר ששמעתי את טיעוני הצדדים יש להורות על ביטול הרשעתו של הנאשם. לטעמי, במקרה שלפנינו יש לחרוג מהכלל".
בן יצחק אמר בתום הדיון: "צריך לזכור שמאז שהתחלתי את המאבק הזה נגד האופן שבו המשטרה מפעילה את המכת"זית אנשים נפגעו פגיעות קשות באוזניים ובעיניים. הכלי הזה הוא כלי הרג. כשנכנסתי מתחת למכת"זית הכוונה הייתה למנוע פגיעה. אני שמח שבית המשפט ביטל את הרשעתי. אני מקווה שהמשטרה תעשה חשבון נפש איך היא מפעילה את הכלי הזה. אני חושב שיש פה מסר גם למשטרה".
2 צפייה בגלריה
מחאה נגד הממשלה בקפלן, תל אביב
מחאה נגד הממשלה בקפלן, תל אביב
שימוש משטרתי במכת"זית במהלך הפגנות בקפלן
(צילום: מאיר תורג'מן)
באשר למחאות שמתקיימות בחודשים האחרונים ברחבי הארץ אמר בן יצחק כי "זה בוקר שנותן רוח גבית למחאה. זה בוקר שבו יעלו הרבה אנשים לירושלים".
סנגורו של בן יצחק, עו"ד יאיר נהוראי, אמר בתגובה לביטול ההרשעה כי "בית המשפט קיבל את טענותיו של גונן והעביר מסר מאוד ברור שהפעולות שעשה גונן נעשו מתוך עמדה נפשית כדי להציל מפגיעה פיזית את המוחים. זה הקו שהנחה את בית המשפט לבטל את ההרשעה".