"יום השיתוק הלאומי" נגד המהפכה המשפטית נמשך היום (חמישי) ואלפים מפגינים ברחבי הארץ ובין היתר חוסמים כבישים מרכזיים, שבהם נתיבי איילון וכביש החוף. בשיחה עם ynet בגשר יעקב דורי בתל אביב, שם המפגינים חסמו את הכביש, הם סיפרו על הסיבות שלהם למחאה וטענו ש"נהג דרס מפגין במקום". הנהגים שעמדו בפקק בשל החסימה כעסו על כך ש"המשטרה לא נמצאת במקום ועל זה שהמפגינים לוקחים את החוק לידיים".
במקום התפתח עימות בין הנהגים למפגינים, שאחד מהם אמר: "עוצרים את הדמוקרטיה אז נעצור את המדינה, זה הולך ביחד". לידור אליהו, שעבר במקום בדרכו לעבודה ונתקע בפקק, כעס על התנהלות המפגינים ואמר כי "הם גורמים למלחמת אזרחים. אני מבין את המצב במדינה, אבל ההתנהגות שלהם עבריינית ולא תעזור. בסוף מה שיקרה זה שאנשים יתחילו להרביץ אחד לשני".
2 צפייה בגלריה
עימות בין מפגינים באיילון דרום תל אביב
עימות בין מפגינים באיילון דרום תל אביב
המפגינים: "מגנים על כולם מהממשלה"; הנהגים: "מי נתן לכם את הזכות?"
(צילום: שמוליק דודפור, ירון ברנר)

אחת המפגינות במקום פנתה לאליהו ואמרה לו כי "ההפגנה נועדה להגן גם עליו מהממשלה הנוכחית שמסיתה נגד אוכלוסיות בציבור". בתגובה הוא ענה לה "מי נתן לך זכות? אם את רוצה להפגין תעשי את זה מול האנשים שעליהם את מתלוננת. אנחנו לא האנשים האלו".
גם רווית שמואלי נתקעה בפקק בגשר יעקב דורי, וטענה כי "המפגינים מונעים ממנה את חופש התנועה, שגם הוא חלק מהותי בדמוקרטיה". לדבריה, "זו אחת מזכויות היסוד הבסיסיות של בני האדם בחוק היסוד חופש האדם וחירותו, והם לוקחים לנו אותה על דעת עצמם". אחת המפגינות במקום השיבה לדבריה ואמרה: "צריך להסתכל מעבר לדבר הקטן. באיזה מדינה נרצה לחיות פה אחרי זה".
2 צפייה בגלריה
עימות בין מפגינים באיילון דרום תל אביב
עימות בין מפגינים באיילון דרום תל אביב
הכביש נחסם כשעה, נוכחות המשטרה במקום הייתה דלה
(צילום: שמוליק דודפור, ירון ברנר)
הנהגים המתוסכלים לנוכח כמה שוטרים בודדים שהיו במקום ולא פעלו לפתיחת הכביש, אמרו כי "המצב מתסכל מאוד ומוביל לשנאה בין האזרחים". אורית, שהפגינה במקום, השיבה כי לנהגים "לא אכפת מהמדינה או מזכויות נשים. כל מה שחשוב לה בחיים זה לעבור". לדבריה, "כולנו מפסידים פה עבודה, אבל זה שאישה נרצחה שבוע שעבר זה לא מעניין? וזה שביבי מעביר פה חוקים זה לא מעניין?".
לאחר כשעה של חסימת כביש ללא נוכחות משטרתית במקום, כמה נהגים ניסו לפנות את הכביש בעצמם ובמקום התפתחו עימותים קלים בין הצדדים, שבמהלכם אמר אחד הנהגים: "איפה הדמוקרטיה? הם לוקחים את החוק לידיים".
מנגד, נשמעו גם קולות תמיכה במפגינים, ואחד הנהגים אמר כי "זה הפקק השלישי שאני נתקע בו היום, והכול בסדר. בכל פעם שהייתי בפקק כזה כל הנהגים ממתינים בשקט, מבינים ותומכים. אין לי בעיה להיתקע גם בפקק רביעי".