2 צפייה בגלריה
יום  הזיכרון בבית העלמין הצבאי בבאר שבע
יום  הזיכרון בבית העלמין הצבאי בבאר שבע
השר בן גביר. בשגרירות האירופית היו נבוכים
(צילום: AFP)
שגרירות האיחוד האירופי בישראל העבירה לאחרונה מסרים למשרד החוץ בירושלים לפיהם האיחוד מבקש שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא יהיה נציג ממשלת ישראל בקבלת הפנים לרגל "יום אירופה", שיצוין ביום שלישי הקרוב בתל אביב. במסגרת הייצוג, אמור בן גביר גם לנאום בפני המשתתפים ולברך.
בן גביר שובץ כנציג הממשלה ב"יום אירופה" על ידי מזכירות הממשלה, שעוסקת בהצבת שרים בקבלות הפנים לרגל הימים הלאומיים של השגרירויות הזרות. שיבוצי השרים נעשים שבועות מראש, וכך היה גם במקרה של בן גביר - ששובץ כנציג.
ואולם, בשגרירות האיחוד האירופי בישראל היו נבוכים מכך שמזכירות הממשלה הציבה דווקא את השר בן גביר כנציג הממשלה באירוע החגיגי שאליו הוזמנו שגרירים מכל העולם וכן אישי ציבור מישראל. האיחוד ביקש ממשרד החוץ במסרים שהועברו כי בן גביר לא יופיע באירוע.
2 צפייה בגלריה
דימיטר טזאנצ'ב
דימיטר טזאנצ'ב
שגריר האיחוד האירופי בישראל דימיטר טזאנצ'ב. לא נפגש עם בן גביר או עם חברי מפלגתו
(צילום: קובי קואנקס)
השגרירים האירופאים בישראל לא נפגשים עם בן גביר בשל עמדותיו, למרות שאין מדיניות רשמית להחרימו. גם שגריר האיחוד האירופי בישראל מעולם לא נפגש עם בן גביר או מי מבין חברי הכנסת של עוצמה יהודית, וכך גם שגריר בריטניה בישראל.
משגרירות האיחוד האירופי בישראל נמסר בתגובה: "משלחת האיחוד האירופי בישראל עורכת את קבלת הפנים המסורתית לרגל יום אירופה ב-9 במאי. כפי שהיא עושה כל שנה, המשלחת ביקשה מממשלת ישראל לכבד אותנו בשליחת נציג מהממשלה שישתתף באירוע. לא קיבלנו הודעה רשמית ממשרד החוץ בהקשר זה. אנחנו לא תומכים בדעותיו הפוליטיות של השר בן גביר או של מפלגתו. למעשה, רבות מההצהרות והדעות הקודמות שלו סותרות את הערכים שהאיחוד האירופי מייצג".
עד לרגע זה, מזכירות הממשלה לא התבקשה לעשות הצבה מחדש של שר באירוע. מלשכתו של בן גביר נמסר: "השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שובץ כנציג ממשלת ישראל ביום אירופה ואישר את הגעתו. השר ינאם בין היתר על חשיבות המלחמה המשותפת בטרור, יברך את מדינות אירופה, יקרא לחיזוק שיתופי הפעולה וידגיש שיש להתאחד סביב המאבק בג'יהאד והטרוריסטים ובמקביל יציין כי ראוי שהמדינות לא יממנו מיזמים נגד חיילי צה"ל ותושבי ישראל. השר מאמין שגם אם נציגי האיחוד 'לא תומכים בדעותיו' כפי שפורסם בהודעתם, הם מבינים היטב שישראל היא דמוקרטיה ובדמוקרטיה מותר לשמוע גם דעות שונות".