בשורה לנהגים בגיל השלישי: מעוד חודש, בעלי רישיון שמלאו להם 75 שנים יידרשו לעבור את הבדיקות הרפואיות הנדרשות לחידוש הרישיון - במקום גיל 70 כיום. כך לפי תיקון תקנה 196 (ב) לתקנות התעבורה, שעליו חתמה היום (רביעי) שרת התחבורה מירי רגב.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה אילוס מבוגרים נוהגים נהיגה
אילוסטרציה אילוס מבוגרים נוהגים נהיגה
"יסייע להקל על נהגים בני הגיל השלישי". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
עם אישור התיקון, החל מהשנה הבאה לא יהיה צורך למלא שאלון ולבקר אצל רופא המשפחה לצורך חידוש הרישיון בגיל 70, וכן להזדקק לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד), כפי שהיה עד עכשיו. המהלך מתבצע לאחר תקופה ארוכה שבה נהגים רבים הלינו על תורים ארוכים במכון, ובין היתר השינוי נועד להקל על העומס במקום.
התיקון, שייכנס לתוקף ב-1 באפריל, מתבצע בתמיכת משרד הבריאות וגורמי המקצוע המוסמכים במשרד התחבורה. ״שינוי התקנה, שעליו חתמתי היום בתמיכת משרד הבריאות, יחסוך את הדרישה הבירוקרטית שבה נתקלים הנהגים בני הגיל השלישי בדרך לחידוש הרישיון״ אמרה השרה רגב. ״המטרה היא לשפר ולייעל את השירות, ולהקל את ההמתנה הארוכה הנגרמת מהעומסים בתורים לבדיקות".
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, הוסיף כי ״משרד התחבורה הציב בעדיפות עליונה את השירות לאזרחים. שינוי התקנה עליו חתמה השרה, יסייע ויקל על נהגים בני הגיל השלישי בדרך לחידוש רישיון הנהיגה. המהלך זכה לתמיכה והסכמה של כלל הגורמים הרלוונטיים".