פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד סהר מורציאנו בן ה-23 מאזור ואשר ממן בן ה-46 מבת ים, ולפיו שדדו בעיר אדם בעל מוגבלות פיזית ונפשית שמתנייד בכיסא גלגלים. לפי האישום, לשניים היכרות מוקדמת עם הקורבן בן ה-51, עוד לפני התקיפה שהתרחשה לפני כשבוע וחצי במרכז מסחרי בבת ים. בתיעוד נראים השניים מכים את הקורבן.
באישום נכתב כי מורציאנו וממן שהו במרכז המסחרי ביום התקיפה, ולשם הגיע הקורבן בשעה 6:00 בבוקר כשהוא אוחז בתיק עם כסף. בשלב זה, מורציאנו הוביל את הקורבן לתוך בית עסק, שם השניים שדדו אותו, תוך כדי שהם תוקפים אותו ומאיימים עליו במשך כמה שעות. הנפגע נחבל מהמעשים בפניו ובידיו.
1 צפייה בגלריה
תיעוד מאירוע השוד
תיעוד מאירוע השוד
תיעוד התקיפה, עם חפץ שהתחזה לאקדח
(צילום: דוברות המשטרה)
תחילה, ממן בעט בקורבן, זרק לעברו חפץ, הטיח בראשו קסדה ולקח מתיקו מזומן ללא הסכמתו. בשעות שלאחר מכן, הנפגע הוכה בשנית על ידי ממן, שאף איים עליו שיהרוג אותו אם לא יביא לשניים עוד כסף. הנאשמים אף ניגשו לקורבן עם סכין וחפץ שנראה כמו אקדח אך הכיל גז מדמיע. בתגובה, הקורבן הביא לשניים עוד מזומן, והם גם לקחו ממנו עוד ללא הסכמתו.
לאחר השוד, הנאשמים נמלטו מהדלת האחורית של אותו עסק. בהמשך היום, ממן איים על הקורבן שלא יפנה למשטרה, אך זמן קצר אחר כך הוא כבר נעצר. מורציאנו נעצר גם כן באותו היום.
חוץ מהשוד, השניים מואשמים בשיבוש הליכי משפט והחזקת סכין. בנוסף, ממן מואשם בהדחה בחקירה ובתקיפת השוטר שבא לעצור אותו. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצר הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. לטענת הפרקליטות, בידיה שורה של ראיות, כולל עדים, שאחת מהן אף תיארה כי שמעה את הנפגע זועק מכאבים.
עו"ד דן באומןעו"ד דן באומן
עו"ד דן באומן, שמייצג את מורציאנו מטעם הסניגוריה הציבורית, מסר: "טרם קיבלנו את חומרי החקירה, לאחר שנלמד את החומרים נציג את טענותינו. חשוב לציין שכבר בשלב זה עולה מכתב האישום שחלקו של מרשי באירוע הוא קטן, וכי הוא לא נקט באלימות כל שהיא".
מטעם הסנגורית של ממן, עו"ד טלי חזום מהסנגוריה הציבורית, נמסר: "כתב האישום הוגש היום וטרם קיבלנו את חומרי החקירה. לאחר שנלמד אותם נציג את טענותינו בפני בית המשפט".