האם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, יאפשר לאיראן להפוך למדינת סף גרעינית? כלומר, מדינה שיש לה את הטכנולוגיה והיכולת האופרטיבית לבנות נשק גרעיני, אך נמנעת מכך עד לרגע שבו תזדקק לכך? לפי ראש המוסד לשעבר, אלוף (במיל') דני יתום – בהתאם להתבטאויותיו של הנשיא האמריקני – מדובר באפשרות ממשית.
לדברי יתום, "עד היום, ביידן רק אמר כי ימנע מאיראן מלהפוך למדינה גרעינית. אך הוא בהחלט לא הצהיר כי גם ימנע ממנה מלהפוך למדינת סף גרעינית. וגם בכך טמונה סכנה לישראל".
1 צפייה בגלריה
דני יתום
דני יתום
דני יתום. "סכנה לישראל"
(צילום: קובי קואנקס)
יתום, המשמש כיום כנשיא WHEN, חברת אבטחת סייבר שנסחרת בבורסת OTC בארה"ב, דיבר במסגרת פורום סגור שערך הדסק הביטחוני וה-HLS (ביטחון המולדת - Homeland Security) במשרד תדמור לוי ושות', בהשתתפות נספחים צבאיים, שגרירים ודיפלומטים מאמריקה הלטינית.
במהלך הכנס, שנערך תחת הכותרת "הסביבה המשפטית בישראל בתחום הביטחון והגנת המולדת", סקר יתום את האתגרים הביטחוניים של ישראל, והתמקד באיום האיראני. בין דבריו ציין כי "ישראל חייבת תוכנית מגירה התקפית להתמודדות עם איראן, במקרה שבו יתקיים הגרוע מכול ואיראן תתקרב מדי לפצצה".
עו״ד שמעון אבירן, אשר שימש עד לשנת 2019 סגן היועמ"ש למערכת הביטחון, ומשמש מאז פרישתו כראש הדסק הביטחוני וה-HLS במשרד תדמור לוי ושות', דיבר על הרגולציה הקיימת על עסקאות ייצוא ביטחוני ועל השלבים הנדרשים על מנת לאפשר ייצוא ביטחוני ישראלי למדינות אחרות. הוא הבהיר את היתרון שבעשיית עסקאות מסוג זה ואת האמצעים והפרוצדורה הנדרשים לבצע עסקאות שכאלה.
גבריאל חיון, יו"ר המכון הדיפלומטי, סקר את תעשיית הסטרטאפים הביטחונית והסביר לדיפלומטים את מערכת האיזונים והבלמים בין קידום היצוא מצד סיב"ט לבקרת ההסכמים על ידי אפ"י – אגף הפיקוח על הייצוא. גבריאל מיפה את התפתחות אומת הסטרטאפ ואת התרבות הישראלית העסקית ותמצת את ההצלחה בביטוי "רעב להצלחה – וסובלנות לכישלון".