שבועיים חלפו מאז נגוז הסיכוי האחרון של מרצ לחזור לכנסת. בבחירות לכנסת ה-25 מפלגת השמאל לא עברה את אחוז החסימה לראשונה בתולדותיה, וכעת נראה שמי שעמדה בראש במהלך קמפיין הכושל לא תישאר בתפקיד עוד זמן רב.
בהודעה מטעם מרצ נמסר כי בשבוע הבא תתכנס הנהלת מרצ ובה היו"ר זהבה גלאון תודיע על המשך דרכה. "בכל מקרה גלאון תישאר בתפקידה לפחות עד סוף השנה ותמשיך לסייע ולפעול בענייני מרצ", נכתב בהודעה - אך לא הובהר אם גלאון תישאר יו"ר מרצ גם בשנת 2023, שתחל בעוד פחות מחודש וחצי.
2 צפייה בגלריה
זהבה גלאון
זהבה גלאון
יו"ר מרצ, זהבה גלאון
(צילום: ריאן פרויס)
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
השר עיסאווי פריג': "גלאון לא הצליחה, אנחנו לא הצלחנו"
(צילום: אוליבייה פיטוסי)
השר עיסאווי פריג' התייחס בתוכנית של מורן אזולאי וישי שנרב ב-ynet radio לעזיבה המסתמנת של גלאון. פריג', שתמך בה, אמר כי לדעתו דווקא יש לתת לה צל"ש: "זהבה גלאון חזרה להציל את מרצ כי מרצ הייתה זקוקה לזהבה גלאון. המצב במרצ היה הרבה יותר חמור ממה שדווח. אבל זהבה נהגה באומץ וכל הכבוד לה, היא עשתה את זה בגבורה. היה קשה לה לראות את מרצ במצב שבו היא הולכת ומתרסקת".
"זהבה באה להציל את מרצ. היא לא הצליחה ואנחנו לא הצלחנו, כולנו נכשלנו", אמר פריג', ולא נשמע אופטימי בנוגע לאפשרות שהמפלגה תרוץ בעתיד בפלטפורמה זהה: "מרצ לא תשוקם, צריך לבנות את הבית מחדש וצריך לבנות בית איתן חזק יציב לא למרצ, אלא לכל מחנה השמאל. פלטפורמה זה דבר לא מקודש. אף פעם לא קידשתי אותו".
בריאיון פריג' לא שלל אפשרות שמרצ למעשה תתמזג בתוך מפלגת העבודה, וחברי מרצ יתפקדו לעבודה. "יש אופציה כזו שהרבה מהחברים קוראים לה, אבל אני ברמה האישית כעיסאווי לא נמצא שם. זה עדיין מוקדם. את האותיות א-מ-ת ואת האותיות מ-ר-צ צריך להוריד מהמדף".