נהג אגד שלמה מואס סובל משבר בצלעות אחרי שהותקף על ידי נוסע, שפתח את דלתות האוטובוס מבחוץ באמצעות כפתור החירום - מכיוון שהתעצבן מכך שהנהג לא עצר ופתח לו את הדלת לאחר שהחל בנסיעה. מואס הגיש תלונה במשטרה, אך התוקף שנמלט טרם נתפס. צפו בתיעוד התקיפה שבפתח הידיעה.
בתוך כך, כתב אישום הוגש הבוקר נגד שני נערים מהיישוב דריג'את שבצפון הנגב בגין תקיפה בצומת תל ערד בכביש 31, על רקע סכסוך בכביש. המקרה שתועד אירע ב-7 במאי, ואחריו שוטרי תחנת ערוער פתחו בחקירה ואיתרו את החשודים כעבור כמה שעות. בתיעוד נראים הנערים יוצאים מרכבם ומכים את יושבי הרכב השני באמצעות אלה ומטרייה. חטיבת התביעות של מרחב הנגב, שהגישה את כתב האישום, הגישה גם בקשה למעצר עד תום ההליכים.

"זה היה מפחיד", שחזר מואסי בן ה-60 ל-ynet את התקיפה באוטובוס. "אדם פותח דלתות עם כפתור חירום, עולה לאוטובוס ותוקף אותי לעיני מאבטח שעמד ביציאה מהתחנה המרכזית בירושלים - ונמלט. אני כבר לא בטוח שאחזור להיות נהג, פעם הבאה עוד עלול לעלות נוסע עם סכין שידקור אותי".
התקיפה אירעה לפני שבוע כשמואס העלה נוסעים בקו 480 בתחנה המרכזית בירושלים. בשעה 20:55 הוא סגר את דלתות האוטובוס והחל בנסיעה איטית לעבר היציאה מהרציף, כשהיעד הסופי הוא תחנת סבידור בתל אביב. "נוסע שפספס את העלייה סימן לי לעצור, ניסיתי לסמן לו שאסור לי", שחזר מואסי. "באגד מדגישים שנהג אוטובוס שהחל בנסיעה - אסור לו לעצור ולפתוח דלתות. זה יכול לגרור קנס בגובה 1,000 שקלים לנהג".
2 צפייה בגלריה
תיעוד: נוסע תוקף נהג אוטובוס בקו 480 של אגד
תיעוד: נוסע תוקף נהג אוטובוס בקו 480 של אגד
"זה היה מפחיד". רגע התקיפה
(באדיבות אגד)
2 צפייה בגלריה
תיעוד: נוסע תוקף נהג אוטובוס בקו 480 של אגד
תיעוד: נוסע תוקף נהג אוטובוס בקו 480 של אגד
(באדיבות אגד)
"הגעתי לעצור ביציאה ממתחם התחנה המרכזית, ואז אני רואה את הבחור משחרר את שסתום הדלתות מבחוץ ועולה לאוטובוס", המשיך מואס. "במצב חירום יש כפתור שמאפשר פתיחת דלתות מבחוץ. הבחור מיד החל לאיים ושאל 'למה אתה לא פותח את הדלת?'. ביקשתי ממנו לרדת והוא תקף אותי בידיו ודחף אותי חזרה לכיסא הנהג לעיני הנוסעים. הכול גם לעיני מאבטח שלא עשה דבר. הוא המשיך וצעק 'מה תעשה?' וקילל, תוך שהוא איים בהנפת אגרופים. זה היה רגע מאוד מפחיד, הייתי בהלם באותם רגעים. מזל שהיה נוסע שישב בהתחלה והרגיע את התוקף והחזיק לו את היד. צעקתי למאבטח שיזמין משטרה, אבל הוא לא עשה דבר ורק קרא לשתי אחראיות משמרת שהגיעו למקום והתחילו לדבר עם התוקף, שנמלט.
"זה היה רגע קשה ומפחיד כשאדם תוקף אותי לעיני הנוסעים. אני לא רציתי להעניש את הנוסעים ושיגיעו הביתה בשעה מאוחרת, אז המשכתי בנסיעה כרגיל. כשהגעתי הביתה התחילו כאבים ובבדיקה רפואית גילו שבר בצלעות. כנראה נפגעתי כשהוא זרק אותי לכיסא. מואס התלונן בתחנת המשטרה באשקלון יום לאחר התקרית, והעביר למשטרה את הסרטון מהמצלמה באוטובוס.
מואס הוסיף: "המון נהגים התקשרו לחזק אותי ומכולם שמעתי שהם נתקלים באלימות פיזית ומילולית. אני היום שואל את עצמי אם אני בכלל רוצה או יכול לחזור לעבוד כנהג אוטובוס באגד. זה מפחיד, מחר מישהו עלול לשלוף סכין ולדקור. האלימות כלפי נהגי אוטובוסים היא דבר שבשגרה. לצערי הנוסעים חושבים שמותר להם הכול, ולפעמים זה נובע מאי הבנת החוקים שמחייבים אותנו הנהגים. כמו במקרה שלי, שברגע שיצאתי מהרציף אסור לי לפתוח את הדלתות של האוטובוס ולהעלות נוסעים. אוטובוס זה לא מונית שיכול לעצור מתי שהוא רוצה. אני מקווה שהמשטרה תתפוס את מי שתקף אותי".
מואסי החל לעבוד כנהג אוטובוס באגד לפני כשנה וחצי, הוא יצא כעת לחופשת החלמה בביתו באשקלון. "הייתי 35 שנים בעסקים בכל העולם, והחלטתי שאני חוזר הביתה ומתיישב. רציתי להיות נהג אוטובוס ומאוד אהבתי את העבודה, במיוחד את הקשר עם הנוסעים", אמר. "החלק היחיד שהיה מעיק וקשה זה האלימות הפיזית והמילולית שחוויתי כנהג אוטובוס מצד אנשים. קיללו אותי, שפכו עליי מים. פעמיים ירדו מהאוטובוס וחסמו אותי עד לפגיעה הפיזית שבגללה נשברה לי צלע".
מנכ"ל אגד גלעד ריקלין מסר: "האלימות נגד הפקחים והנהגים של אגד עוברת כל גבול. הקלות הבלתי נסבלת שבה נוסעים בתחבורה הציבורית מרשים לעצמם לפגוע מילולית ולעיתים לפגוע פיזית בעובדי החברה חייבת להיפסק לאלתר. אנחנו מצפים מהרשויות הנוגעות בדבר לנקוט במדיניות קפדנית של אפס סובלנות נגד האלימות שמאבדת שליטה".