מאז תחילת המלחמה, אזרחים רבים עצרו את חייהם לטובת גיוס המילואים והצטרפו לכוחות הצבא. בין המגויסים, ישנם לא מעט גברים שהשאירו בבית בנות זוג, אבל גם ראו לנכון לעלות שלב ביחסים בשיאה של הלחימה.
מעין איזנקוט אלקיים, למשל, קיבלה טלפון מבן זוגה חיים, חייל מילואים, שהורה לה לקנות שמלה וטבעות, כי הם יתחתנו בעוד יומיים. "עבור שנינו מדובר פרק ב', אנחנו מאורסים כבר כמעט שנה ויש לנו תינוק בן שלושה חודשים. רצינו להתחתן, אבל לא היה עדיין תאריך", היא מספרת שעות אחרי האירוע המרגש.
2 צפייה בגלריה
מדינה בהתנדבות
מדינה בהתנדבות
החתונה המרגשת בבסיס
(צילום: תמר גור לביא, דובר צה"ל)
2 צפייה בגלריה
מדינה בהתנדבות
מדינה בהתנדבות
עידן עמדי משמח את הזוג על מדים
(צילום: סידני איזנקוט)
"חלק מהדברים הוא לא ידע בכלל שיהיו בחתונה ואני לא ידעתי כלום. הכל היה ספונטני ומפתיע. הזמנתי שמלה והיא הגיע תוך פחות מיממה, טבעות הזמנתי בבוקר ובצהריים כבר הגיעו. ראיתי פוסט של מאפרת שעושה כלות בהתנדבות, אז היא הגיעה לאפר אותי וגם עשתה לי פן. זה היה הכי פשוט שיש, הייתי בטוחה שאני באה לחתונה ויהיו רק כמה אנשים מהגדוד. אמא שלי לא הגיעה כי היא שמרה על התינוק, גם האחים שלי לא באו, פתאום הגעתי לחתונה ענק עם אנשים שאני לא מכירה".
והייתה גם הפתעה אחת שאי אפשר היה להתעלם ממנה. הזמר עידן עמדי הכניס את השניים לחופה, כשהוא עצמו לבוש במדי צה"ל כחייל מילואים, עם שירו "אני רוצה". מעיין סיכמה: "היה מיוחד, מרגש, אבל גם קצת מבאס שלא כל הקרובים יכלו להגיע. לא דמיינתי שאתחתן ככה. את החתונה הקודמת שלי תכננתי במשך חצי שנה לפרטי פרטים ופה אפילו לא היה זמן לבחור שיר לחופה. אמרתי לחיים שיעשה מה שהוא חושב לנכון, לא חשבתי בחיים שזה יהיה בצורה הזאת
השף דימה מנשרוב, שמעביר את ימי הלחימה בהתנדבויות, היה חלק ממארגני החתונה, "פנה אליי מישהו שאמר לי שמרימים חתונה. הבאנו פרחים, אוכל, הרמנו חופה. המון אנשים טובים נרתמו לאירוע הזה, היו אימהות שעשו קינוחים, צלמים שבאו בהתנדבות, כולם פה היו ביחד וזה המסר שצריך לעבור. תוך יומיים הרמנו חתונה מהממת".