עכשיו זה זמן לאחדות. בימים של לחימה, כמו בכל לחימה או משבר שמדינת ישראל חווה, האזרחים נרתמים לכל משימה, אחד בשביל השני, רק מחפשים לתת מעצמם בשביל האחרים. בין כל האנשים הטובים, גם המפורסמים מרימים את הכפפה בשלל התנדבויות חשובות, מגייסים את עמודי האינסטגרם שלהם עם מאות אלפי העוקבים להסברה למען המדינה והצבא, עוזרים באיסוף תרומות ויוצאים לשמח חיילים בחזית ותושבים שפונו מבתיהם לאחר הזוועות ביישובים בדרום הארץ.
נינט טייב הגיעה לשיר למפוני בארי, כוכבי "ארץ נהדרת" הגיעו לקבלת שבת עם תושבי כפר עזה, הראל סקעת הופיע למפוני הדרום. רן דנקר תרם את הגיטרה האישית שלו ללוחמי סיירת צנחנים, כוכבי הילדים טל מוסרי, תובל שפיר ועודד פז הגיעו לחגוג בר מצווה לנער שפונה מקיבוץ בדרום לטבריה. נטע ברזילי, אייל גולן, חנן בן ארי, שרית חדד וזמרים רבים ונוספים, הגיעו לבתי החולים בארץ לשיר ולשמח פצועים.
1 צפייה בגלריה
עדי אשכנזי
עדי אשכנזי
עדי אשכנזי
(צילום: פרטי)
הקומיקאית והשחקנית עדי אשכנזי הגיעה ביוזמתה למספר מקומות בהם נמצאים כעת מפונים מהדרום ופגשה אותם, "פגשתי משפחות מהעוטף, מהקיבוצים הכי קרובים לגבול שחטפו הכי חזק, אלה שניצלו. אנשים שברחו מאשקלון ומשדרות, מאופקים, אנשים שחוו דברים מזעזעים, לא בהכרח כאלה שחוו שעות מאוד מסוכנות, בכל אופן כולם בטראומה ובהלה, רוצים שיראו אותם ושיבינו אותם. אני פשוט מקשיבה להם ומחבקת אותם, הם מרגישים קצת בלי אמא ואבא, אנשים שמשהו בהם נשבר בניצוץ החיים שלהם. אני עושה את המקסימום שאני יכולה, שזה המינימום הכללי רק לחבק ולהקשיב." סיפרה אשכנזי. והוסיפה, "יש המון אנשים שבאו לעזור להם מהמון סוגים של התנדבויות. אנשים שהביאו עיסויים, טיפולים ארומתרפיים, מערך של תמיכה נפשית, נציגויות של משרד הרווחה, רופאים ופסיכולוגים שהגיעו על דעת עצמם. מה שנורא יפה שבתי המלון פתחו את הלב ונראה שכרגע מבחינתם הכל הולך למעל האזרחים".
פורסם לראשונה: 13:11, 16.10.23