מזג האוויר היום (שישי) יהיה חם עד שרבי בפנים הארץ וחם מהרגיל ברוב האזורים. גובה הגלים בים יגיע עד ל-50 סנטימטרים. מחר תחול ירידה קלה בטמפרטורות, אך עדיין יהיה חם מהרגיל.
2 צפייה בגלריה
למרות מזג האוויר המעונן, רבים יצאו לנפוש בכנרת
למרות מזג האוויר המעונן, רבים יצאו לנפוש בכנרת
סופ"ש חם מהרגיל. מבלים בכינרת
(צילום: טלי בר, איגוד ערים כנרת)
בשבוע הבא יורגש שינוי משמעותי יותר, הטמפרטורות ירדו, יהיו הרבה עננים ובימים שני עד חמישי אף ייתכן גשם מקומי.
הטמפרטורות החזויות היום והלילה: ירושלים 22-32, תל אביב 22-31, חיפה 25-29, צפת 23-29, קצרין 25-34, טבריה 22-37, נצרת 24-32, עפולה 22-35, בית שאן 22-39, לוד 21-33, אשדוד 21-30, עין גדי 30-38, באר שבע 23-35, מצפה רמון 24-31, אילת 28-39.
2 צפייה בגלריה
סופת "אלפיס" בנמל בתל אביב
סופת "אלפיס" בנמל בתל אביב
סופת "אלפיס" בנמל בתל אביב, בשנה שעברה
(צילום: מוטי קמחי)
לקראת החורף, השירות המטאורולוגי פרסם את רשימת שמות אירועי מזג האוויר המשמעותיים לשנה הקרובה במסגרת הפרויקט האירופי של ארגון המטאורולוגיה העולמי ו-EUMETNET. השמות שנבחרו לאירועים המשמעותיים בשנה הקרובה הם: אבגי, בן, קורנליוס, דורוס, עדן, פדרה, גיאה, הלל, איריס, קרן, לאונידס, מריה, ניר, אולימפיאס, פטרוס, קאמאק, רפאל, סופיה, טל, אורניה, ויראן, ווידאד, קסנופון, יקינתי וזיו.
המטרה היא העלאת המודעות של הציבור וגופי החירום וההצלה לאירועי מזג אוויר שיש להם פוטנציאל גבוה לנפגעים ולנזקים לרכוש. ישראל נמצאת בתוך הקבוצה של דרום מזרח הים התיכון (South East Group), ביחד עם קפריסין ויוון.
כל אירוע מזג אוויר הצפוי להיות משמעותי מקבל שם מתוך רשימה שנקבעה מראש על ידי כל חברי הקבוצה (ולכן היא מורכבת משילוב בין שמות יווניים, קפריסאיים וישראליים), כשהשמות מחולקים לפי סדר ה-ABC, פעם שם נשי ופעם שם גברי. אם אירוע מזג האוויר יגיע אלינו מאחד האזורים הסמוכים, אז הוא ימשיך עם השם שניתן לו שם.