תיעוד ההשחתה
(צילום: מועצת מכמס)

יממה וחצי אחרי הפיגוע בבאר שבע, אלמונים רעולי פנים נכנסו הלילה (בין רביעי לחמישי) לכפר פלסטיניים כדי לבצע פשעי שנאה. כך עולה מחקירת המשטרה ומדיווחים של תחקירני ארגון "יש דין".
מנקבים את הרכבים של הפלסטינים
מנקבים את הרכבים של הפלסטינים
מתוך התיעוד
(צילום: מועצת מכמס)
הגרפיטי שרוסס
הגרפיטי שרוסס
הגרפיטי שרוסס
(צילום: מועצת מכמס)
גלגלי הרכבים שנוקבו
גלגלי הרכבים שנוקבו
גלגלי הרכבים שנוקבו
(צילום: silwanic)
המסגד לאחר ניסיון ההצתה
המסגד לאחר ניסיון ההצתה
המסגד לאחר ניסיון ההצתה
(צילום: מועצת מכמס)
בכפר זיתא ג'מעין שליד אריאל, אלמונים ניסו להצית מסגד והשאירו כתובת נקמה על קירות הכפר, וכתבו: "יהודים לא שותקים שאנחנו נרצחים" (הטעות במקור). המשטרה נערכת להיכנס לכפר יחד עם הצבא כדי לאסוף ממצאים מהזירה. בכפר מכמס שבבנימין הושחתו מכוניות וכך גם באל-בירה שליד רמאללה. במקביל, הבוקר דווח למשטרה על כמה מכוניות שצמיגיהן נוקבו בשכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים.
בארגון "יש דין" מסרו כי "פרעות המתנחלים בימים האחרונים מאפיינות את משטר האפרטהייד הישראלי בגדה. המתנחלים מרגישים מוגנים ופורעים בפלסטינים ורכושם. את המציאות האלימה הזאת מתבצעת מתחת לאפם של גורמי אכיפת החוק הישראליים המאפשרים את פעולות הנקם והאלימות המתרחשת בשגרה, ואף מעודדים אותן".