בבית העלמין בקריית גת הובא בצהריים (יום ו') למנוחות הילד עידו אביגל בן החמש, שנהרג מפגיעת רקטה בבניין בשדרות. בזמן ההלוויה נשמעה אזעקה, כמה מהנוכחים במקום נשכבו על הרצפה ואחרים חיפשו מקום מחסה. שני, אמו של עידו שנפצעה קשה, עדיין מאושפזת מורדמת ומונשמת בבית החולים ברזילי באשקלון.

מדינה תחת אש - עדכונים אחרונים:

  • צה"ל נערך לתקיפת בתי ראשי הזרוע הצבאית של חמאס
  • אזעקות באשקלון וביישובי מועצת חוף אשקלון
  • גנץ קיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל כוכבי ובכירי מערכת הביטחון
  • צה"ל תקף חוליית נ"ט של חמאס ומנע ירי לישראל
  • ריבלין בבית משפחתו של עומר טביב ז"ל: "אני בוכה איתכם"
  • צה"ל יירט כטב"מ נפץ של חמאס באזור אשכול
  • כ-190 שיגורים מאמש ועד הבוקר מרצועת עזה לעבר ישראל
  • 115 הרוגים ברצועת עזה מתחילת סבב הלחימה
האב אסף ספד לעידו: "לפני חודש אמרתי לשני שאני כבר לא יכול לחכות לראות אותך גדל. אתה כל כך מעניין ומסקרן אותי ואני רוצה לדעת איך תהיה בעוד שנתיים. את זה כבר לעולם לא אדע. עידו, רציתי לבקש סליחה, סליחה שלא הגנתי עליך. סליחה שנתתי לך להתמודד עם המצב הזה. סליחה שלא חטפתי את הרסיס הזה במקומך".
6 צפייה בגלריה
אזעקה בהלוויה של עידו אביגל
אזעקה בהלוויה של עידו אביגל
עידו אביגל ומשתתפי ההלוויה שהשתטחו על הרצפה בזמן האזעקה
6 צפייה בגלריה
הלוויתו של עידו אביגל בן ה5 שנהרג מפגיעת רקטה בשדרות
הלוויתו של עידו אביגל בן ה5 שנהרג מפגיעת רקטה בשדרות
מאות הגיעו להלוויה
עוד אמר האב בדמעות: "סליחה שהגעתי כמה דקות מאוחר מדי כדי לעצור לך את הדימום. לפני כמה ימים שאלת אותי 'אבא מה יקרה אם יהיה צבע אדום ואנחנו בחוץ?'. אמרתי לך 'עידו, כל זמן שאתה איתי - אתה מוגן. שיקרתי. איך אפשר לספר על ילד כמוך? כל כך חכם. עידו, לימדת אותי חמש שנים תובנות על החיים שלא למדתי לפני ולא אלמד אחרי. חבל שאתה הולך כל כך מוקדם. אני מבטיח לך שכל מה שלמדתי ממך אני הולך ליישם.
"אימא שלך, אשתי האהובה שני, הגנה עליך כמו לביאה. היא הייתה רגישה אליך כל כך, היא לא יכלה לישון בלילה אם כאב לך משהו. רצה אחרי רופאים בכל הארץ לפתור לך כל בעיה שהייתה. לפני כמה חודשים דיברנו עליך, אמרנו בשקט אחד לשנייה שאתה ילד מיוחד. יש לך משהו בנשמה ובאינטליגנציה שאנחנו לא יודעים להסביר. אתה בן 50 בגוף של ילד בן 5. בזמן הקורונה זכיתי לנשום אותך יום יום ולראות אותך גדל, כל יום נדהמתי מחדש.
"סליחה דודק'ה שלא הייתי איתך עוד. לנצח אחיה עם החור הזה בלב. הורים - דודק'ה היה שליח הילדים הקטנים על האדמה הזאת, הוא העביר לי את המסר. הוא ביקש שתהיו יותר עם הילדים שלכם, חבקו אותם המון. תאמינו לי, כל השאר הבל הבלים. רק לאחרונה הבנתי את המסר, בשבילי זה מאוחר. אני מקווה שאתה הקורבן האחרון ושזו הפעם האחרונה שהורים קוברים את הילדים שלהם. אוהב אותך לנצח בני היקר, שמור עלינו מלמעלה".

"כשנעם יצא מהניתוח הוא אמר 'אני רוצה לראות את עידו'"

עדי, דודתו של עידו שנפצעה קל מפגיעת הרקטה בביתה ביום רביעי, ספדה גם היא לאחיין שנהרג. נעם, בנה בן השש של עדי, אושפז בבית החולים ברזילי באורח קשה - אולם היום דווח כי מצבו השתפר באופן ניכר וכי הוא מטופל תחת השגחה במחלקת טיפול נמרץ ילדים. "כשנעם יצא מהניתוח, המשפט הראשון שלו היה 'אני רוצה לראות את עידו'", אמרה עדי בדברי ההספד שלה.
היא אמרה עוד: "אנחנו אוהבים אותך, אתה כמו הבן שלי, היית אצלי כמה ימים עכשיו, וסליחה, סליחה שלא הצלחתי לשמור עליך בבית שלי. סליחה עידו, אני אוהבת אותך. יש לי חור בלב, תשלח לנו כוחות מלמעלה, תשמור עלינו מלמעלה. אתה צדיק קטן, אתה עם הקדוש ברוך הוא. נסתרות דרכי האל, אי אפשר להגיד שכל דבר הוא לטובה, כי זה לא. אבל דודק'ה אנחנו נהיה חזקים בשביל אימא שלך, שהשם ישלח לה רפואה שלמה במהרה. שני בת צביה, תתפללו עליה, שתקום על רגליה. ואנחנו עוד נבוא עידו, אנחנו נתראה".

6 צפייה בגלריה
פגיעה בבית בשדרות
פגיעה בבית בשדרות
פגיעה ישירה בבניין בשדרות
(צילום: שאול גולן)
6 צפייה בגלריה
פגיעה בבית בשדרות
פגיעה בבית בשדרות
(צילום: שאול גולן)
6 צפייה בגלריה
פגיעה בבית בשדרות
פגיעה בבית בשדרות
(צילום: שאול גולן)
הפגיעה הישירה בבניין בשדרות אירעה ביום רביעי אחרי השעה 19:00 בערב - אז נורו מטחים כבדים בזה אחר זה לגוש דן, לשפלה ולערים בדרום. צוות של מגן דוד אדום פינה את הנפגעים ששהו בממ"ד בשדרות לבית החולים ברזילי, וכעבור זמן מה נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של עידו.
אביב שנאור ויוסי חלבי, פרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה בשדרות, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו פגיעה בקומה החמישית בבניין בן שש קומות. בסריקה בבניין לא אותרו נפגעים, אולם בבניין סמוך בבדיקה בקומה הרביעית הבחנו ברסיס שחדר מחלון הבית וכשעלינו לדירה ראינו ילד מחוסר הכרה עם פגיעות רסיסים. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים וביצענו בו פעולות החייאה ולאחר טיפול דחוף פינינו אותו במהירות לבית החולים תוך המשך פעולות החייאה.
"אחר כך הורידו אלינו לניידות טיפול נמרץ אישה וילד. האישה שנפגעה מרסיסים בפלג גופה העליון הייתה בהכרה. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה. הילד סבל פציעה מרסיס ולאחר טיפול ראשוני פינינו אותו כשמצבו יציב".