בית משפט השלום בתל אביב זיכה היום (רביעי) את אברהם טריגר מ-14 האישומים נגדו בפרשת עיתון ה"פלס", שייחסו לו הפעלת קו הטרדות טלפוניות של בכירים בחברות גדולות במשק שלא פרסמו בעיתון. השופט שמאי בקר מתח ביקורת על התנהלות השוטרים שפרצו לביתו במהלך מעצרו באישון לילה ושברו את הדלת בפטיש.
משפטם של חלק מהנאשמים נוספים בפרשה נמשך. הנאשמים שייכים לזרם המכונה "הפלג הירושלמי" בעדה החרדית, אשר ביטאונו "הפלס" מחולק חינם לציבור קוראיו וממומן מפרסומות ומודעות של חברות עסקיות במשק הישראלי.
2 צפייה בגלריה
אברהם טריגר בבית משפט השלום תל אביב
אברהם טריגר בבית משפט השלום תל אביב
אברהם טריגר בבית משפט השלום תל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
בכתב האישום שהגישה חטיבת התביעות במשטרה ב-2015 יוחסו לטריגר עבירות של קשירת קשר לביצוע עוון ושידול להטרדה באמצעות מתקן בזק במקרים רבים. נטען שהרקע למעשים היה מתחים בתקשורת החרדית בין עיתון "יתד נאמן" לבין עיתון "הפלס", המופצים שניהם בחינם לקהל הציבור הליטאי.
ב"יתד נאמן" פורסמו לאורך שנים מודעות בתשלום מטעם גופים שונים, לרבות לשכת הפרסום הממשלתית, חברת החשמל וחברות מסחריות כגון קוקה קולה, אסם ואחרות. על פי כתב האישום, ב-2012 הוקם "הפלס", שגם בו התפרסמו מודעות שגילמו "חלק מהכנסות העיתון". נטען שטריגר ונאשמים אחרים בפרשה סברו כי החברות והמתלוננים בתיק נמנעו מלפרסם עצמם בעיתון הפלס, ובכך נמנעו ממנו הכנסות.
נטען כי בהנחיית טריגר החלה מסכת הטרדות ואיומים נגד עובדי החברות, במטרה להניע את עובדיהן לפרסם בעיתון. אלה בוצעו לאורך כל שעות היום באמצעות שיחות טלפון, מסרונים לניידים, שיחות למשרדיים שלהם, פקסים והודעות דואר אלקטרוני.
נטען כי לשם כך הקים טריגר מרכזייה טלפונית שכונתה "קו המאבק", שעל מנת לגשת אליה היה על המתקשר להצטייד בקוד סודי שאותו סיפק להם. לאחר הקשת הקוד הסודי, "שומע המתקשר הקלטה של הנאשם, כשהוא קורא למאזינים להטריד ללא הרף את החברות". המשטרה טענה שהוא שידל את המתקשרים והפציר בהם להטריד את עובדי החברות.
אולם כאמור, השופט בקר זיכה אותו מכל האישומים. "החלטתי לזכות אותך ולא בהתלהבות גדולה", אמר לנאשם. "טריגר התגאה בניהול מאבק אידיאולוגי מול הנמסיס שלו, יתד נאמן, אך טען שלא שידל איש להטריד איש. התביעה ביקשה לתפוס מרובה ולא תפסה. התמונה שנחשפה בפני בית המשפט בקשר לתעשיית השכנועים וההצקות נגד אנשים אינה מחמיאה לאיש. במשפט הפלילי, על דיני ראיותיו ונטליו - צלחה דרכו של טריגר".
על מעצרו של טריגר על ידי המשטרה כתב השופט: "לא שוכנעתי כי היה הצדק סביר לביצוע הצווים באישון לילה, בטח ובטח לשבירת הדלת בעזרת פטיש כבד, בשים לב למהות החשדות שעמדו נגד טריגר. שוכנעתי כי גם אם היה עיכוב מסוים בפתיחת הדלת עת הגיעה המשטרה לביתו, ניתן היה לחשוב, לכל הפחות, על דרך לבצע את הצווים באופן פוגעני פחות מאשר להלום בדלת, ולנסות לפרוץ אותה באמצעות פטיש כבד, בשעה 3:00 לפנות בוקר".
טריגר אמר בתום הדיון: "אני שמח ומברך על הזיכוי אחרי כמעט שבע שנות משפט. זה היה ניסיון של הפלס להגן על עצמו, אחרי שעבר חרם. צריך לזכור - דין אמיתי הוא בשמיים למעלה, וכאן דין בשר ודם שגם הוא חשוב בעולם הזה שאצא זכאי".
סנגורו של טריגר, עו"ד אביגדור פלדמן: "בית המשפט קבע שהמדינה והמשטרה לא הוכיחו באישום אחד שאנשים - אם צלצלו לאותם מוטרדים - עשו זאת בהשפעת טריגר. נקבע שכל אחד מהאנשים שהתקשרו עשה זאת מיוזמתן מתוך הרגשתן. בית המשפט ביקר בחריפות את המשטרה שפרצה לביתו באישון בוקר ושברה הדלת בפטיש גדול כאילו היה אחד מגדולי המחבלים".