המשטרה בטקסס ירתה למוות באסיר נמלט בתום מצוד שנמשך כשלושה שבועות. האסיר, גונזלו ארטמיו לופז בן ה-46, חשוד שרצח גבר וארבעה נערים - כולם בני משפחה אחת - כשהיה במנוסה.
לופז, שנשפט ב-2005 למאסר עולם על רצח, ברח מהאוטובוס של הכלא בטקסס ב-12 במאי כשנסע לבדיקה רפואית בבית סוהר אחר. באוטובוס היו עוד 15 אסירים, ולופז שהה בכלוב באוטובוס מכיוון שהוא נחשב לאסיר מסוכן. במהלך הנסיעה הצליח להשתחרר מהאזיקים, ולנסר את הסורגים של הכלוב. האסיר דקר את הנהג והשתלט על ההגה. זמן קצר לאחר מכן הוא איבד שליטה על האוטובוס, ואחרי שעבר מרחק של קילומטר וחצי הידרדר עם האוטובוס לאחו - ואז ברח מהאוטובוס ליער סמוך.
4 צפייה בגלריה
גונזלו לופז אסיר נמלט רצח חמישה וחוסל אחרי מצוד ב טקסס ארה"ב
גונזלו לופז אסיר נמלט רצח חמישה וחוסל אחרי מצוד ב טקסס ארה"ב
האסיר הנמלט רצח 5 וחוסל אחרי מצוד ממושך
(צילום: רויטרס)
עד חמישי בלילה הצליח הרוצח הנמלט להישאר חופשי, למרות שאחריו התנהל מצוד שכלל מאות שוטרים בליווי מסוקים. בחמישי הודיעה משטרת טקסס שלופז חוסל במהלך חילופי אש עם השוטרים מדרום לסן אנטוניו - במרחק של כ-320 ק"מ מהמקום שבו נמלט. לופז אותר על-ידי המשטרה בטנדר שגנב ממשפחה בעיר סנטרוויל בטקסס, וחוסל בתום מרדף אחריו.
בחמישי הגיעו שוטרים לבית נופש בסנטרוויל, אחרי שאזרח דיווח שהוא לא מצליח ליצור קשר עם קרובי המשפחה שלו - שנסעו לבית הנופש. כשהמשטרה הגיעה לבית היא מצאה את גופותיהם של חמישה בני משפחה אחת - גבר וארבעת נכדיו. לפי הדיווחים, לופז הסתתר בקרבת הבקתה של המשפחה, ואחרי מעשי הרצח גנב מהבית רובה קלצ'ניקוב ואקדח ואת הטנדר המשפחתי. כשהשוטרים הבינו שהטנדר נגנב הם החלו לחפש את הרכב - ואיתרו אותו כשלופז נוהג בו.
בתוך כך נמשכים אירועי הירי בארה"ב, כשבועיים אחרי הטבח בבית הספר בטקסס וימים ספורים אחרי הירי בבית החולים באוקלהומה: משטרת פילדלפיה הודיעה היום שלפחות שלושה בני אדם נרצחו, ועוד 11 נפצעו, באירוע ירי המוני בסאות' סטריט בלב העיר – אזור שגדוש במקומות בילוי.
לפי המשטרה, אתמול באזור חצות (שעון מקומי) פתחו כמה חמושים באש על קהל גדול בסאות' סטריט - בזמן שבאזור היו מאות בני אדם שיצאו לבלות בסוף השבוע. שוטרים הגיעו לזירת הירי, ואחד מהם פתח באש לעבר אחד החשודים – שלא ברור אם נפגע. המשטרה לא דיווחה שהיורים נתפסו ומסרה שטרם ביצעה מעצרים. בזירה התגלו שני אקדחים - אחד מהם עם מחסנית ארוכה.
4 צפייה בגלריה
זירת ה ירי ב פילדלפיה ארה"ב
זירת ה ירי ב פילדלפיה ארה"ב
מצלמת אבטחה מזירת הירי בפילדלפיה
(צילום: רויטרס)
הערב דיווחו הרשויות בארה"ב על אירוע ירי נוסף, בסמוך לפאב בעיר צ'טנוגה בטנסי. שלושה בני אדם נהרגו ועוד 14 נפצעו באירוע הירי. כמה מהפצועים נפגעו כשניסו להימלט, ונפגעו ממכוניות. מפקדת המשטרה בעיר אמרה שמדובר בתקרית נקודתית, ושההערכה היא שהיו כמה יורים.
לפי ארגון "ארכיון אלימות הנשק", מתחילת השנה היו בארה"ב לפחות 240 אירוע ירי המוניים. הארגון מגדיר אירוע ירי המוני כאירוע שבו לפחות ארבעה בני אדם נפגעים מירי – לא כולל היורה.