חמישה עובדים מבית החולים לגליל בנהריה הותקפו ביום חמישי האחרון על ידי בת משפחה של מאושפז בן 18, עם קבלת הבשורה על מותו.
מהמרכז הרפואי נמסר כי הותקפו שלושה אחיות ואחים, איש כוח עזר ואיש ביטחון. בבית החולים אמרו כי הגישו תלונה במשטרה, אך תלונה שכזו טרם הוגשה.
1 צפייה בגלריה
בית החולים לבנהריה
בית החולים לבנהריה
בית החולים לבנהריה
(צילום: אביהו שפירא)
המקרה החמור התרחש לאחר מותו של הנער ביחידה לטיפול נמרץ. כששמעה את הבשורה הקשה, התפרצה לפתע בת משפחה לעבר כמה מאנשי הצוות במכות ובגידופים. בין השאר היא חנקה עובדת כוח עזר, התנפלה באגרופים על אחד האחים ביחידה והיכתה את מתאמת ההשתלות של המרכז הרפואי, שהגיעה כדי לשאול את בני המשפחה אם יהיו מוכנים לתרום את קרניות עיניו של יקירם.
מתאמת ההשתלות, איווה שטיינר, אשה בת 66, נזקקה לקבלת טיפול רפואי בחדר המיון, לאחר שנדחפה באלימות והוטחה על הרצפה. היא שחזרה את התקרית האלימה בשיחה עם ynet: "באותו יום מת בחור צעיר שהיה שבעה חודשים במצב של צמח. באיזה שלב הגיעה קרובת המשפחה, צרחה, נשכבה על הרצפה, זה נראה כמו ביטוי אבל שאנחנו מכירים אצל חלק מהאנשים".
לאחר מכן התחילה קרובת המשפחה לנקוט אלימות כלפי אנשי הצוות: "היא לקחה טלפון וניפצה אותו על הדלפק. היא הלכה לעובד כוח עזר שרק רצה לנחם ולחבק אותה וחנקה אותו. אחר כך היא הלכה לאח וניסתה לתת לו אגרוף בפנים. הוא הסתובב וחטף את האגרוף בכתף".
שטיינר הייתה מאחורי דלפק האחיות, כשקרובת המשפחה הגיעה להכות גם אותה. "היא הגיעה אליי והעיפה אותי במכה איומה על הרצפה. הראש שלי היה קרוב לדלפק, ואם הוא היה שני סנטימטרים הצידה כבר לא הייתי בן החיים. נשכבתי על הרצפה".
אף שהיא עובדת כאחות כבר יותר מארבעים שנה, שטיינר אומרת כי מעולם לא נתקלה בהתנהגות שכזו מצד משפחות מטופלים. "אני לא יכולה להסביר בכלל איזה עלבון הרגשתי, איזה כאבים הרגשתי, איזה פצע יש לי ביד. ראיתי לפעמים צעקות של חולים, חולים שמנסים, אבל תקיפה אלימה כמו שהייתה באותו יום מעולם לא ראיתי. מעולם לא הרגשתי ככה, מעולם לא התייחסו אליי ככה, ואני עובדת בחדר מיון, אני רואה אנשים לחוצים. מאז אני לא ישנה בלילות".
מנהל המרכז הרפואי, ד"ר מסעד ברהום אמר: "מדובר במקרה חמור ביותר. יש לנו אפס סובלנות למקרי אלימות נגד צוות מטפל. הצוותים שלנו עובדים בתנאים לא פשוטים ובתקופה קשה ביותר, וממשיכים לגלות מקצועיות ומסירות עד אין קץ. אני סמוך ובטוח שהמשטרה תדע למצות את הדין עם התוקפים".