3 צפייה בגלריה
המקום בו היה אמור להיות מוקם פרויקט האמפיסטאר
המקום בו היה אמור להיות מוקם פרויקט האמפיסטאר
המקום שבו היה אמור להיבנות ה"אמפיסטאר"
(באדיבות עמותת קשת)
שר התיירות יואל רזבוזוב דרש לעצור את קידום התוכנית להקמת פרויקט ה"אמפיסטאר", מתחם הופעות במכתש רמון המיועד ל-3,000 משתתפים, לצורך בחינה מחודשת שתבדוק את הפגיעה הסביבתית. בשל כך, אנשי התכנון במשרד התיירות יציגו בקרוב לשר את הסוגיות והחלופות בנושא.
רזבוזוב, שקיבל את החלטתו לאחר שהשדולה הסביבתית בכנסת ציינה בפניו את הסיכון הסביבתי העשוי להיגרם למכתש בעקבות הפרויקט, הנחה את החברה המבצעת, החברה הממשלתית להגנות ים המלח (חל"י), לעצור באופן מיידי את העבודות בנושא עד לבחינה מחודשת של הפרויקט.
3 צפייה בגלריה
המקום בו היה אמור להיות מוקם פרויקט האמפיסטאר
המקום בו היה אמור להיות מוקם פרויקט האמפיסטאר
המקום שבו היה אמור להיבנות ה"אמפיסטאר"
(באדיבות עמותת קשת)
ה"אמפיסטאר", כאמור, הוא מתחם הופעות שאמור להיבנות במכתש רמון - האתר היחיד במזרח התיכון שהוכר כשמורת אור כוכבים בינלאומית. תושבי המצפה התנגדו נחרצות למיזם, ואליהם הצטרפו גם פעילי סביבה והחברה להגנת הטבע. בעקבות הפרסומים אודות ההקמה, גם רשות הטבע והגנים הביעה את התנגדותה.
רזבוזוב ביקש למצוא חלופות לתוכנית, שמצד אחד יענו על הצורך התיירותי העולה מפי הרשות המקומית, ומהצד שני ישמור על הסביבה והטבע. "ערכי הקיימות והשמירה על הסביבה הן מהחשובות בעולם המודרני". אמר השר. "לכן, לא אאפשר שמיזמים תיירותיים - חשובים ככל שיהיו, יגרמו לפגיעה כלשהי".
3 צפייה בגלריה
ריאיון אולפן עם  יואל רזבוזוב, שר התיירות, יש עתיד
ריאיון אולפן עם  יואל רזבוזוב, שר התיירות, יש עתיד
"לא אאפשר שמיזמים תיירותיים יגרמו לפגיעה כלשהי". רזבוזוב
(צילום: קובי קואנקס)
מנכ"ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין בירך היום את החלטתו של שר התיירות. "עבודות השיקום העצומות שבוצעו במכתש, בעיקר בסיוע הקרן לשיקום מחצבות, משרד התיירות ומועצת מצפה רמון הביאו את המכתש לשיקום כמעט מלא - מה שלא חזו בחלומות הוורודים ביותר. אחרי השיקום המסיבי חזרו החיים למרחבי המכתש, ואסור להחזירו לאחור על ידי הכנסת הופעות גדולות הטומנות בחובן רעש, אור ולכלוך. החלטת השר תסייע לכולנו לחפש פתרון מתאים יותר לצורך של המועצה מחד ולשמור על פלא טבע המכתש מאידך".
יו"ר השדולה הסביבתית בכנסת, ח"כ יוראי להב הרצנו, בירך אף על ההחלטה ואמר: "יש לוודא כי קיים איזון בין הפיתוח והבנייה לבין ערכים של שמירה על ערכי הטבע והמאזן האקולוגי. אני מברך את השר רזבוזוב שקיבל את ההחלטה הנכונה על עריכת תסקיר סביבתי רחב בטרם תמשכנה עבודות הפיתוח במכתש רמון, שהוא פנינת טבע ייחודית בישראל ובעולם כולו".
שומרי המכתש ועמותת קשת בירכו גם כן על ההחלטה, ומסרו: "אנו מאמינים כי בחינה מעמיקה של החלופות מחוץ למכתש, במידה ואכן יוחלט להקים אמפי, תאפשר להציב מתקן מופעים גדול ונגיש יותר עבור תושבי מצפה רמון והתיירים הפוקדים אותה, שיוכל לפעול מספר גדול של פעמים בשנה לצד פגיעה סביבתית מצומצמת משמעותית ובכך לחזק באמת את ענף התיירות של מצפה רמון. יחד עם זאת, אנו קוראים לרשות המקומית להחיל רגולציה על כלל הפעילות התיירותית במכתש, בכדי להבטיח שמירת ערכי טבע, לצד תיירות מקיימת".