7 צפייה בגלריה
קבוצות הטלגרם שמתכננות לפגוע בהפגנות נגד המחאה
קבוצות הטלגרם שמתכננות לפגוע בהפגנות נגד המחאה
חשש לפגיעה במוחים נגד המהפכה המשפטית
מטה המאבק נגד המהפכה המשפטית פנה למשטרה בעקבות חשש שפעילי ימין ינקטו אלימות נגד המוחים ברחבי הארץ. במיזם "פייק ריפורטר", שמוביל מאבק אזרחי נגד שיח של שנאה, אלימות והסתה, טוענים כי חוקריו זיהו ברשתות החברתיות התארגנות לתקיפות מפגינים. ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ במקביל: "אני קורא לכל המפגינים בירושלים, מימין ומשמאל, לנהוג באחריות ולא לפעול באלימות. אנשים אחים אנחנו".
"מדובר בקריאות לפגיעה במפגינים ושמאלנים ולהתחמשות", אמרו ב"פייק ריפורטר". הם הוסיפו: "אנחנו קוראים למשטרת ישראל לפעול מיידית מול החשודים בהסתה לאלימות ובמי שמתארגנים לפגיעה באזרחים ורכוש, שכבר יצאו אל הדרך, ולהגיע למוקדי ההפגנות כדי לסכל כל ניסיון פגיעה בחיי אדם ורכוש".
בקבוצות ימין ברשת נכתב בין היתר: "הם רוצים שנמשיך להיות העבדים שלהם לעד, בואו נצא להחזיר מלחמה", "שמאלנים צריך לגמור" ו-"לנסוע עליהם עם ג'יפ כזה דוך".
ערן שוורץ, מנהל מטה המאבק במהפכה המשפטית, אמר: "האחריות היא על ראש הממשלה. מצופה ממנו שידפוק על השולחן מיד וימנע את הכתמת הדגל בדם. מיליוני ישראלים יוצאים במשך השבועות האחרונים לרחובות, מניפים את דגל ישראל מבלי שתישפך טיפת דם.
"זו מחאה פטריוטית של התנגדות אזרחית ללא אלימות. אני דורש ממשטרת ישראל להגן על חיי המפגינים לאור האיומים הקונקרטיים של קבוצות ימין קיצוניות. הכתובת על הקיר - הם מדברים במונחים של 'מצב מלחמה' וקוראים לפגיעה פיזית במפגינים".
7 צפייה בגלריה
ועדת החוקה, חוק ומשפט
ועדת החוקה, חוק ומשפט
ח"כ רוטמן בוועדת החוקה, הבוקר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אחרי שורת הפגנות של מתנגדי המהפכה המשפטית, גם פעילי ימין יזמו הפגנה שתיערך הערב מול משכן הכנסת בירושלים. ההפגנה תחת הכותרת "מצב חירום - עולים לירושלים! לא יגנבו לנו את הבחירות", תחל בשעה 18:00. "מחנה הימין עולה להפגנת תמיכה בירושלים. אסור לוותר על בחירת העם", נכתב בהודעה, שבה התבקשו המפגינים להביא דגל.
ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), יו"ר ועדת החוקה של הכנסת שאישרה מוקדם יותר לקריאה שנייה ושלישית את חוק שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, שיתף את ההודעה על הפגנת הימין, וכתב: "לא יגנבו את הבחירות! העם דורש תיקון שורש במערכת המשפט. ציון במשפט תיפדה. אסור לקבל מציאות שיש בה אנשים שהקול שלהם לא נחשב. צאו והחזירו את הקול - לעם".
גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וח"כ גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד) קראו להשתתף בהפגנה. "היום אנחנו מפסיקים לשתוק. היום הימין מתעורר. הפיצו הלאה", כתב בן גביר ששיתף את ההודעה על ההפגנה בטוויטר.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' יצא אף הוא בקריאה לתומכי הרפורמה להגיע להפגנה: "חברים, אסור בשום פנים ואופן לעצור את הרפורמה לתיקון מערכת המשפט ולחיזוק הדמוקרטיה הישראלית. אנחנו הרוב. אסור להיכנע לאלימות, לאנרכיה, לסרבנות ולשביתות פראיות. אנחנו הרוב. בואו נשמיע את הקול. נפגשים הערב ב-18:00 בירושלים, מול הכנסת. אני אהיה שם. בואו גם אתם. לא ניתן שיגנבו לנו את הקול ואת המדינה!".
7 צפייה בגלריה
לה פמיליה
לה פמיליה
לה פמיליה
(צילום: עוז מועלם)
במקביל, הודיע ארגון לה-פמיליה כי בכוונת חבריו להפגין, במקום שהפך למוקד נגד המהפכה המשפטית בשבועות האחרונים - רחוב קפלן בתל אביב. בהודעת הארגון, המזוהה עם בית"ר ירושלים והימין, נכתב: "עד היום שתקנו. לא נוותר על המדינה. היום בשעה 20:00, צומת קפלן תל אביב". מאוחר יותר עדכנו בלה-פמיליה כי הם יצטרפו להפגנה בירושלים.
אלי ג'רבי, אוהד קבוצת בית"ר ירושלים שנמנה עם ארגון לה-פמיליה, אמר לאולפן ynet: "המטרה שלנו היא להניף את דגל הלאום אבל בצורה אחרת, לא כמו שאנרכיסטים משתמשים בו. להניף את הדגל בגאווה לאומית. הם באו בהתחלה עם דגלי פלסטין, ולאחר מכן שינו את זה לדגלי הלאום. פתאום הם מכבדים את הלאום ואת הדגל".
אתה חושב שתהיה אלימות? "לא תהיה אלימות, אנחנו נגד אלימות ונגנה כל אלימות. ההוכחה הכי טובה זה מצעד הדגלים. השתתפנו והנפנו את הדגלים שלנו בגאווה והשמענו את קולנו בקול רם".
פורסם לראשונה: 11:47, 27.03.23