אחרי העימותים והמעצרים שהיו בשבוע שעבר בהפגנה בקפלן, המשטרה הודיעה הערב (חמישי) כי אישרה את הבקשה לקיום המחאה הצפויה ביום שבת, "בהתאם לתנאים שנקבעו עם המארגנים במוצאי שבת הקרובה ברחוב קפלן במדשאה סמוך למתחם שרונה".

עוד צוין בהודעה כי "לרשות המוחים נסגר רחוב קפלן בחלקו, במטרה לאפשר איזון בין חופש המחאה באופן לגיטימי, לבין חופש התנועה תוך פגיעה מינימלית בשגרה". בנוסף, ציינו במשטרה כי לקראת המחאה המתוכננת, היא נערכת בכוחות גדולים, במטרה להכווין את התנועה ולאבטח את המשתתפים במחאה.
באופן חריג ולא שגרתי ציינו במשטרה כי "יחד עם זאת, אנחנו ערים לשיח בתקשורת וקוראים לכל המארגנים והמפגינים שהתעמתו בשבוע האחרון עם השוטרים, לא לצבוע את השוטרים בגוון פוליטי ולא להפר את הסדר, השוטרים אינם צד במחאה והם נמצאים שם כדי לשמור ולאבטח את המשתתפים, וחובתם לשמור על הסדר הציבורי מתוקף החוק". בתוך כך, היום הודיעה המחלקה לחקירות שוטרים כי הפרש שתועד מצליף בראשו של מפגין שנפל על הרצפה, נחקר באזהרה.
1 צפייה בגלריה
תיעוד: שוטר מצליף בראשו של מפגין
תיעוד: שוטר מצליף בראשו של מפגין
שוטר מצליף בראשו של מפגין בהפגנה האחרונה. נחקר באזהרה
(צילום: ג׳רמי פורטנוי)
קבוצת המחאה "חופשי בארצנו" שמפגינה כבר מספר שבועות ברחוב קפלן בתל אביב הודיעה כי גם השבוע בשעה 19:00 יגיעו חבריה להפגין למען קיום בחירות בהקדם, כאשר ההפגנה מתואמת עם המשטרה. "הציבור הישראלי ימשיך להפגין בהמוניו גם בשבת הקרובה מתוך הבנה שממשלת המחדל צריכה לסיים את ימיה בהקדם האפשרי וללכת לבחירות. אנחנו מקווים כי משטרת ישראל למדה מאירועי השבת האחרונה ותאפשר למפגינים בת"א וברחבי הארץ להביע את מחאתם באופן בטוח".
בתוך כך, שני ארגוני המחאה כוח קפלן ואחים לנשק, ציינו הערב אחרי מסיבת העיתונאים שכינס ראש הממשלה נתניהו כי יאחדו כוחות בפעם הראשונה מאז 7 באוקטובר ליצירת הפגנה גדולה במהלך השבוע הבא סביב נושא השוויון בנטל.