דובר צה"ל רן כוכב הודה כי מוקדם לומר מי ירה את הקליע שהרג את העיתונאית הבכירה שירין אבו עאקלה, ואמר לאולפן ynet כי ייתכן מאוד שמדובר בירי חסר הבחנה של החמושים הפלסטינים.
3 צפייה בגלריה
שירין אבו עאקלה
שירין אבו עאקלה
שירין אבו עאקלה
(צילום: AP )
"לפנות בוקר פעלו לוחמי צה"ל באוגדת איו"ש כולה ובצפון ג'נין, במחנה הפליטים", תיאר כוכב את השתלשלות האירועים. "מתפתח ירי של עשרות מחבלים לעבר כוחות צה"ל. אנחנו יורים ירי מדויק ולשמחתי אין נפגעים מקרב כוחותינו".

מות העיתונאית הבכירה - כתבות נוספות

כוכב נשאל אם הוא יכול לומר בוודאות שאבו עאקלה נהרגה בגלל הפלסטינים ואמר: "אני לא יודע להגיד בוודאות, רוצה להיות זהיר ואמין". הוא הוסיף כי "אנחנו מתחקרים את העניין הזה גם מהבחינה המבצעית והמקצועית. אנחנו שעתיים-שלוש אחרי האירוע, בודקים את זוויות הירי ואת הקליעים. יכול להיות בהחלט שהיא נהרגה מאש פלסטינית כתוצאה מהחמושים, היא הייתה קרובה מאוד אליהם. אם פגענו בפלסטינית - נצטרך להתנצל. אם בוצעה פה טעות, אז כך ייאמר".
3 צפייה בגלריה
גופתה של שירין אבו עאקלה נישאת בידי חמושים במחנה פליטים בג'נין
גופתה של שירין אבו עאקלה נישאת בידי חמושים במחנה פליטים בג'נין
גופתה של שירין אבו עאקלה נישאת בידי חמושים במחנה פליטים בג'נין
(צילום: AFP )
דובר צה"ל נשאל אם אין עדות מצולמת או "אקדח מעשן" שיוכיחו את הטנה הישראלית, והזכיר כי באחד הסרטונים נראה חמוש יורה לסמטה ואדם נוסף צועק שמישהו נפגע, למרות שלא היו נפגעים ישראלים. "הפלסטינית שנפגעה הייתה עם אפוד, ולכן אני חושב שמדברים עליה, אבל אני לא בטוח במאה אחוזים", אמר כוכב שחזר שוב על הקריאה הישראלית לחקירה פתולוגית משותפת. "הם לא משתפים פעולה מסיבותיהם, ואני לא משוכנע שנוכל לדעת בוודאות מוחלטת ללא שיתוף הפעולה שלהם", אמר.
כוכב הוסיף כי "אני מציע לתת קרדיט ליכולות התחקור של צה"ל ולא לתת קרדיט למי שמסתיר את הגופה, שלא מוכן לשתף פעולה ומסית ברשתות החברתיות".
אחרי שיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן האשים את ישראל באחריות על מותה של אבו עאקלה, ראש הממשלה נפתלי בנט מסר כי "יו"ר הרשות מטיח בישראל האשמות ללא בסיס מוצק. לפי הנתונים שבידינו כרגע, יש סיכוי לא מבוטל שפלסטינים חמושים, שירו באופן פרוע, הם שהביאו למותה המצער של העיתונאית.
3 צפייה בגלריה
אבו מאזן ונפתלי בנט ישיבת ממשלה
אבו מאזן ונפתלי בנט ישיבת ממשלה
בנט: "אבו מאזן מטיח האשמות ללא בסיס מוצק"
(צילום: AFP , EPA)
"הפלסטינים אף תועדו אומרים 'פגענו בחייל, הוא שכוב על האדמה'", אמר בנט. "אף חייל לא נפגע, מה שמעלה את האפשרות כי הם ירו ופגעו בעיתונאית. ישראל קראה לפלסטינים לביצוע ניתוח פתולוגי משותף וחקירה משותפת, בהסתמך על כל התיעוד והממצאים הקיימים, כדי להגיע לאמת. עד כה, הפלסטינים מסרבים. כוחות צה"ל ימשיכו לפעול כנגד המחבלים בבסיסיהם, על מנת לשבור את גל הטרור הרצחני ולהשיב את הביטחון לאזרחי ישראל. אנו מגבים את לוחמינו".
אבו עאקלה (51), כתבת ותיקה ומוכרת של רשת אל-ג'זירה בישראל ובגדה המערבית ממזרח ירושלים, נפגעה בפלג גופה העליון ופונתה לבית חולים מקומי, אך כעבור זמן קצר נקבע מותה. חמושים פלסטינים ערכו צעדה עם גופתה עטופה בדגל הפלסטיני עם האפוד שהיה עליה במהלך חילופי האש.
אבו עאקלה, שהייתה מאוד מוכרת בקרב ערביי ישראל ובעולם הערבי, סיקרה בשני העשורים האחרונים את מזרח ירושלים ואת הגדה המערבית. עיתונאי פלסטיני נוסף בשם עלי סמודי, שהיה ליד אבו עאקלה, נפצע קל בחילופי האש.

בשידור הישיר של רשת אל-ג'זירה קטע הקריין את הדיווחים ועדכן על מותה של אבו עאקלה: "אנחנו חוזרים על הידיעה החדשותית שהעבירה שליחתנו לרמאללה, ומדווחים על מותה של עמיתתנו שירין אבו עאקלה שנפצעה מפגיעה ישירה בראש, בידיעה שכל העיתונאים בצוות שסיקר את הפעולות בג'נין לבשו אפודי עיתונאים".
בתגובה רשמית של אל-ג'זירה נמסר: "מגנים את הפשע הנורא שנועד למנוע מכלי התקשורת להעביר את מסריהם. אנו מטילים על ממשלת ישראל וכוחות הכיבוש את האחריות לרצח העמיתה שירין. אנו דורשים מהקהילה הבינלאומית לגנות ולבוא בחשבון עם כוחות הכיבוש הישראליים על הפגיעה והריגתה של העמיתה שירין אבו עאקלה".