1 צפייה בגלריה
קונסטנטין גרשון
קונסטנטין גרשון
גרשון קונסטנטין בבית המשפט ב-2018
(צילום: בראל אפרים)
בית המשפט גזר היום (רביעי) 14 שנות מאסר בפועל על גרשון קונסטנטין (32), מורה לריקודים סלוניים מבאר שבע, שהורשע בחודש יוני האחרון בביצוע עבירות מין בארבע מתלמידותיו, בנות 13 עד 15. הנאשם זוכה מהאישום החמישי לאחר שהפרקליטות נאלצה לחזור בה מהאישום מפני שהמתלוננת לא העידה. כמו כן זוכה מחלק מהעבירות באישום השני.
קונסטנטין הורשע לפני כחצי שנה בעבירות אונס, מעשה סדום ומעשים מגונים והטרדה מינית. לפי האישומים בהם הורשע, אמר לאחת מתלמידותיו, בת 13 בלבד, כי על מנת לשפר את יכולות הריקוד שלה עליה לקיים עמו יחסי מין. בית המשפט קבע כי הוא טווה סביבה רשת ממנה לא יכלה לחמוק, ופיתה אותה להישאר איתו לבד במעטה של צורך מקצועי.


אחת המתלוננות סיפרה כי לאחר החשיפה עברה התמוטטות, וכיום אינה רוקדת באופן מקצועי. גם תלמידה אחרת הפסיקה לרקוד לאחר הגשת התלונה ונזקקה לטיפול מקצועי. המתלוננת השלישית הביעה את רצונה שייקחו לנאשם את תעודת המורה שלו, ושלא יאפשרו לו לשנות את שמו על מנת שאחרים יידעו שמדובר בעבריין מין. את התיק ניהלה עו"ד עינת בלנרו מפרקליטות מחוז דרום.
הפרקליטות ביקשה להטיל על קונסטנטין עונש מאסר שבין 18 ל- 22 שנים בפועל. בטיעונים לעונש סנגורו של קונסטנטין ביקש להתחשב בו ובפגיעה שנגרמה לו ולמשפחתו כתוצאה מהרשעתו. עד מעצרו, טען, היה מורה מהמובילים בארץ בתחום הריקודים הסלוניים. "הנאשם ירד מפסגת העולם המקצועי לתחתיתו, לא ראה את ילדיו במשך תקופה ארוכה, משפחתו התפרקה, וחייו לא יחזרו למקום שהיו, הן בתחום המקצועי והן בתחום המשפחתי". הנאשם עצמו ציין את הסבל שהוא עובר בבית הכלא, מעצרו במשך כ- 30 חודשים והפער שבין המקום שבו היה, שאיפתו לקריירה מצליחה, לבין המקום שבו הוא נמצא היום".
הרכב בית המשפט המחוזי בבאר שבע, בראשות השופט נתן ז'לוצ'ובר, קבע כי "הפגיעה ממעשי הנאשם מתעצמת משום שהקטינות ראו בו מדריך מקצועי בעל שם... במהלך התקופה שבה הן למדו אצלו לרקוד הוא רכש את אמונן של הקטינות ושל הוריהן. הנאשם למעשה הפך את חלומן של הקטינות ללמוד את רזי הריקוד ממורה מקצועי ונערץ, לסיוט". עוד ציינו השופטים כי "המדובר במדריך נערץ ומוכשר בתחומו שביצע לאורך תקופה ארוכה בתלמידותיו הקטינות עבירות מין בהזדמנויות שניקרו בדרכו".
בית המשפט ציין כי "עם כל ההבנה לנזקים שנגרמו לנאשם ולמשפחתו, אין לו להלין אלא על עצמו, ובמיוחד שעה שהעבירות עצמן בוצעו על רקע מקצועו כמדריך לריקודים".
כאמור, בית המשפט גזר עליו 14 שנות מאסר בפועל, פיצוי של 120 אלף שקל למתלוננת הראשונה, 50 אלף שקל למתלוננת נוספת ו-25 אלף שקל לשתי מתלוננות נוספות.