3 צפייה בגלריה
נשים עושות ספורט בעזה
נשים עושות ספורט בעזה
שירין אל-עילה
פיתוח גוף הוא ענף ספורט המזוהה בעיקר עם גברים, קל וחומר כשמדובר בחברה שמרנית כמו זו שברצועת עזה. אלא שגם שם יש מי שקוראת תיגר על התפיסה הזאת. שירין אל-עילה, פלסטינית תושבת העיר עזה, בת 33, החלה לפני שש שנים לעסוק בפיתוח גוף בחדרי כושר ומאז לא הפסיקה.
שירין, בעלת השכלה משפטית, החלה ב-2014 לעסוק בפיתוח גוף ללא ליווי של מדריך. את התורה כולה היא למדה בעצמה בעזרת שיעורים ברשת. "כשהתחלתי לעסוק בתחום הייתי מהראשונות שהתאמנו בחדר כושר", היא אומרת, "אבל עם הזמן התחום הזה התפתח וכיום מדובר במשהו כמעט שגרתי".
3 צפייה בגלריה
נשים עושות ספורט בעזה
נשים עושות ספורט בעזה
"מתחילים להבין שגם לנשים יש צורך בכושר"
כדי שהדבר יתקבל בחברה דתית ומסורתית כמו זו שברצועה, חלק מהמועדונים הרימו את הכפפה ויצרו לוח שעות יומי שמייחד שעות מסוימות לנשים בלבד. "לנשים יש את הזכות לעסוק בכל פעילות שהן חפצות בה כל עוד זה בגבולות ההיגיון", ציינה אל-עילה.
עם זאת, היא הודתה כי לא היה מדובר בהחלטה קלה עבורה: "כשאנשים רואים משהו חדש ואינם יודעים עליו דבר – הם קודם כל תוקפים אותו. זה דבר טבעי בחברה הערבית, אבל עם הזמן אנשים מתחילים להבין שגם לנשים יש צורך באימוני כושר".
3 צפייה בגלריה
נשים עושות ספורט בעזה
נשים עושות ספורט בעזה
"לנשים יש זכות לעסוק בכל פעילות שהן חפצות בה"
בשנה שעברה עשתה שירין הסבה מקצועית והפכה למאמנת כושר במקביל לעבודתה בתחום המשפט. מאז היא מאמנת נשים בחדר כושר בעזה. לדבריה, קיים דמיון בין שני התחומים, שכן "עולם המשפט ופיתוח הגוף הם שני דברים שדורשים ריכוז ואופי חזק".
שירין מספרת כי במהלך האימון היומי שלה בחדר הכושר - שאותו היא מבצעת בחצר פתוחה במועדון שחלקה משקיף אל הרחוב - היא נתקלת במבטים נדהמים מצד העוברים והשבים, אך לדבריה היא מתעלמת מהתגובות ומתרכזת באימון. "אין לי בעיה שאנשים נועצים בי מבטים מוזרים. יש בי יכולת להתגבר על זה".
אל-עילה מנצלת את כוחן של הרשתות החברתיות כדי לקדם את רעיון הכושר לנשים וכדי להנחיל אותו לכמה שיותר נשים ברצועת עזה. היא אף מספקת עצות לצופים על תזונה יומיומית נכונה בערוצי הטלויזיה המקומיים ברצועה. "הספורט מסייע לנשים להשתלב בצורה יעילה בחברה, הוא משפר את הביטחון העצמי שלהן ומסייע להן לשמור על גזרה נאה ועל בריאותן", סיכמה.