לאחר שתועד אתמול בכנסת בשיחה צפופה עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו"ר ש"ס אריה דרעי לא מכחיש כי הוא פועל לצרף לממשלה את מי שנחשב לסדין אדום בעיני החרדים.
1 צפייה בגלריה
אריה דרעי ואביגדור ליברמן
אריה דרעי ואביגדור ליברמן
דרעי וליברמן מחויכים, אתמול בכנסת
בריאיון לרדיו "קול חי" אמר דרעי: "אני משתדל עכשיו להכניס גם את ליברמן. בשעת מלחמה צריך לשכוח את כל מה שהיה. אנחנו עכשיו בתקופת פיקוח נפש וצריכים כולנו להיכנס תחת הנטל. אנחנו צריכים לעשות הכול כדי לנצח את אויבינו, הרשעים הללו, עמלק, שקמו עלינו. יהיה מספיק זמן לעשות חשבונות, עכשיו צריך להסתכל נכוחה מול המצב".
כשנשאל דרעי אם ליברמן אכן יצטרף לקואליציה, ענה דרעי: "אני לא יודע. אי אפשר לזלזל בניסיון שלו, הוא בחור חכם, עשה את כל התפקידים, היה בהרבה קבינטים. לא בכל דבר אנחנו מסכימים, אבל חשוב שגם בקבינט הזה יהיו גם מהקואליציה וגם מהאופוזיציה. אויבינו היו משוכנעים שמדינת ישראל מפורקת ובקלות הם יכולים לחסל את העם היהודי. לכן האחדות היא הנכס הגדול ביותר".
הכותרת
הזירה המבעבעת ביהודה ושומרון
27:04
כשהמגישים אמרו לו שלציבור החרדי כואב לשמוע שליברמן עשוי להצטרף, ענה דרעי: "לי הרבה יותר כואב הטבח הנורא והחטופים". יו"ר ש"ס דיבר על הצורך באחדות שורות גם בחלק אחר בריאיון, כשהתייחס למסיבות העיתונאים הנפרדות שערכו בשבת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט. "זו הייתה טעות", אמר על כך דרעי.
גורם בישראל ביתנו אמר שליברמן הופתע מפניית דרעי אליו במליאה. השניים החליפו כמה מילים, הרבה מעבר למה שהיה לפני המלחמה. גורמים בש"ס סיפרו שעד המלחמה השניים התעלמו לחלוטין זה מזה, ואפילו לא אמרו שלום במסדרונות הכנסת כשנפגשו באקראי.
הנתק ביניהם הסתיים עם פרוץ המלחמה ולאחר שדרעי התקשר לליברמן והציע לתווך לכניסת ישראל ביתנו לממשלה, ובאותה הזדמנות הציע שליברמן יהיה חבר בקבינט המורחב. ליברמן התנה את כניסתו בחברות בקבינט המצומצם, אולם נתניהו סירב לכך והנושא ירד מסדר היום.
התמונה של דרעי ניגש לליברמן במליאה הפתיעה רבים במערכת הפוליטית, אולם בסביבת השניים הודו כי מאז המלחמה האחרונה העימותים וחילוקי הדעות סביב סוגיות שונות פינו את מקומם לטובת סדר יום אחר.