5 צפייה בגלריה
המטוס הפרטי (מאחורי נתניהו) שימש לטיסות נוספות. בתמונה: ביקור ברוסיה לפני שנתיים
המטוס הפרטי (מאחורי נתניהו) שימש לטיסות נוספות. בתמונה: ביקור ברוסיה לפני שנתיים
המטוס הפרטי (מאחורי נתניהו) שימש לטיסות נוספות. בתמונה: ביקור ברוסיה לפני שנתיים
ביום שלישי הקרוב ייערך בבית הלבן טקס החתימה על כינון היחסים ההיסטורי עם איחוד האמירויות - ואמש (יום ה') התברר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה יטוסו לוושינגטון בטיסה פרטית, בנפרד מחברי המשלחת. כך פורסם בחדשות רשת.
עוד מתברר כי יאיר ואבנר נתניהו יצטרפו לטיסה לארה"ב, וכי משפחת נתניהו תכסה את עלויות הטיסה מכיסה לפי התעריף המקובל שקובע חשב משרד ראש הממשלה. נתניהו ומשפחתו אמורים לשוב לישראל לפני ראש השנה. מטוס המנהלים שבו תטוס משפחת נתניהו שייך לאודי אנג'ל מבעלי רשת ומופעל על ידי חברת טמיר תעופה.
המטוס הדו-מנועי, שמיוצר על ידי החברה האמריקנית Gulfstream Aerospace, מתאפיין בעיצוב כנפיים יעיל, ובין השאר הוא מציע 14 מקומות ישיבה מרווחת ונוחה במיוחד על מושבים יוקרתיים, מטבחון מאובזר היטב, מערכת מולטימדיה מתקדמת – ובאופן כללי חוויית טיסה פרטית משובחת במיוחד.
השבוע המטוס יצא לטיסה קצרה לקפריסין. רישומו של המטוס כעת הוא זר - של סן מרינו T7-CPX, והוא נחשב למפואר. בעבר היה למטוס רישום ישראלי, וראש הממשלה טס בו לפגישות עבודה בחו"ל בהן הפגישה עם הנשיא פוטין ברוסיה בשנה שעברה ופגישות נוספות שטרם נחשפו. מטוס הגלפסטרים GLF4 אינו יכול להגיע לוושינגטון בטיסה ישירה, ויצטרך לעשות עצירת ביניים במהלך הדרך לתדלוק.
5 צפייה בגלריה
המטוס הפרטי שבו יטוס רה"מ נתניהו לארה"ב
המטוס הפרטי שבו יטוס רה"מ נתניהו לארה"ב
המטוס הפרטי שבו יטוסו ראש הממשלה ומשפחתו
(צילום: מוני שפיר)
5 צפייה בגלריה
בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו
(צילום: EPA)

בימים האחרונים, כחלק מההכנות לטיסה ההיסטורית, החזירה אל על לעבודה טייסים מצי 777 שהוצאו לחל"ת. אחד ממטוסי החברה, שפורק מכיסאות לצורך הטסת מטען בשיאו של המשבר, הורכב מחדש לצורך הטסת המשלחת הישראלית. לפי הדיווח, בחברה תכננו בין היתר להתקין מיטה במחלקה הראשונה, אך בסופו של דבר החליטו במשרד רה"מ להפריד את הטיסות, בין היתר במטרה להפחית את הסיכון להידבקות בנגיף הקורונה.
באל על תכננו להוציא היום את המטוס "פתח תקווה" לטיסת הקפות לצורך בחינת כשירותו, אך בעקבות ההחלטה להטיס את בני הזוג נתניהו במטוס פרטי, משרד ראש הממשלה העביר, באמצעות סוכנות הנסיעות הממשלתית שבחברת הביטוח ענבל, את משלחת העיתונאים לטיסה של חברת ישראייר, שחכרה לצורך הטיסה מטוס בואינג 777 מחברת התעופה הספרדית "פריוולג' סטייל". על פי הערכות בשוק, עלות הטסת בואינג 777 לארה"ב נאמדת בסכום של כמיליון שקלים וחצי.
5 צפייה בגלריה
מטוס חכור מספרד למשלחת הישראלית
מטוס חכור מספרד למשלחת הישראלית
המטוס החכור שמיועד למשלחת הישראלית
( צילום: יוחאי מוסי )
איגוד הטייסים הישראלי מתח ביקורת על ראש הממשלה. בהודעה שפרסם האיגוד נאמר: "אדוני ראש הממשלה, אנו טייסי ישראל ששרתנו את המדינה במלחמות צריכים לשרת אותה גם בשלום. האיגוד מוחה על ההחלטה לפיה משלחת ישראלית רשמית תטוס לחתימת הסכם שלום היסטורי במטוס זר עם טייסים זרים, כאשר רוב טייסי ישראל בחל"ת. לישראל ולראשה צריך להיות כבוד לאומי לדגל, לתעופה ולעובדים הישראלים".
שעת טיסה במטוס מנהלים נאמדת בכ-10,000 דולר, ומאחר שמדובר בטיסה של כ-12 שעות לוושינגטון - מחיר הטיסה לשני הכיוונים יסתכם ב-240 אלף דולר. עלויות אלה יצטרפו למטוס החכור של ישראייר ולמטוס מנהלים נוסף שהוזמן לראש המוסד יוסי כהן.
5 צפייה בגלריה
איגוד הטייסים הישראלי מוחה על ההחלטה לטוס עם טייסים זרים
איגוד הטייסים הישראלי מוחה על ההחלטה לטוס עם טייסים זרים
ההודעה החריפה של איגוד הטייסים הישראלי
במשרד ראש הממשלה טענו שאין סיבה שהמהלך ייקר עלויות: "ראש הממשלה מצמצם ככל הניתן את המגעים בשל המגפה. הטיסה לוושינגטון היא מבצע מורכב הכולל קפסולות למניעת הידבקות בטיסה או בארצות הברית. הוספת הטיסה הפרטית לא תייקר את העלויות משום שהמכרז למטוס המשלחת הכללית ייפתח לחברות תעופה נוספות".
בליכוד בחרו לתקוף ומסרו: "השמאל והתקשורת מחפשים כל תירוץ להקטין את ההישג ההיסטורי של ראש הממשלה נתניהו ואף לסכן את בריאותו רק בגלל שהם לא מוכנים לסבול שהוא הביא 'שלום תמורת שלום' ולא 'שלום תמורת שטחים'".
"ראש הממשלה נתניהו ימריא לפגישה עם נשיא ארה"ב ולהסכם שלום היסטורי שיביא למדינת ישראל רווחים מדיניים וכלכליים אדירים. מפאת החשש שראש הממשלה יידבק בקורונה בטיסה בה יהיו למעלה מ-70 איש, הנחו הגורמים המקצועיים שרה"מ יטוס במטוס נפרד שמדינת ישראל נוהגת להשתמש בו מעת לעת. העלות הכוללת של טיסת שני המטוסים לוושינגטון היא 50% פחות מעלות הטיסה הקודמת לוושינגטון במטוס אחד. השמאל והתקשורת ימשיכו להתעסק בשטויות בזמן שראש הממשלה ימשיך להביא הישגים אדירים לישראל ולעשות היסטוריה".
בטקס יארח נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ את נתניהו ואת שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן זייד, אחיו של יורש העצר מוחמד בן זייד, שיעמוד בראש המשלחת של ארצו.
פורסם לראשונה: 22:09, 10.09.20