6 צפייה בגלריה
האוטובוס שנפגע
האוטובוס שנפגע
האוטובוס שנפגע בחולון
(צילום: יאיר שגיא)
נפילות הטילים בגוש דן בימי מבצע "שומר החומות" תפסו את אלכסנדר סלונסקי, נהג אוטובוס של חברת אגד, בעיצומה של נסיעה בעיר חולון. בשיחה עם ynet הוא שחזר את רגעי האימה שעבר ב-11 במאי, את שכנוע הנוסעים לצאת מכלי התחבורה - ואת הפגיעה הישירה בו לאחר מכן.
על התושייה שהפגין באירוע, סלונסקי קיבל מאגד תעודת הוקרה מיוחדת.
6 צפייה בגלריה
אלכסנדר סלונסקי עם תעודת ההוקרה
אלכסנדר סלונסקי עם תעודת ההוקרה
אלכסנדר עם תעודת ההוקרה

6 צפייה בגלריה
הרחוב שנפגע בחולון
הרחוב שנפגע בחולון
הרחוב שנפגע בחולון
(צילום: gettyimages)
"עמדתי עם האוטובוס בצומת, היה רמזור אדום", הוא סיפר, "הייתי אמור לפנות שמאלה, על האוטובוס היו חמישה נוסעים. הייתי קשוב לרדיו כי קודם היו אזעקות, ופתאום התחילה עוד אזעקה. פתחתי את הדלתות ואמרתי לאנשים לצאת מיד. לא כולם התלהבו לעזוב את האוטובוס, אבל דרבנתי אותם.
"נכנסנו לוויטרינה של בנק סמוך, כי זה היה המקום הכי קרוב. בדיוק אחרי שנכנסנו, אחרי 30-20 שניות, היה פיצוץ. כולנו נפלנו מההדף כמו נייר שנופל, כמו בובות. אני נפלתי לרצפה. קמתי ולא הבנתי מה קרה, הייתה בחורה שנפצעה ואיבדה הרבה דם. יצאתי להביא עזרה ראשונה ובינתיים האוטובוס כבר עלה באש ונשרף. בחור נוסף נפצע באופן רציני בעין וברגל, אז לקחתי אותו למקום אחר אבל פתאום שוב הייתה אזעקה, והמון עשן ואי אפשר היה לנשום. ליד הקיוסק הסמוך עזרו לי לטפל בו. הייתי עם מד"א על קו הטלפון, לא שמעתי כלום בגלל הפיצוץ אבל הם שמעו אותי".
6 צפייה בגלריה
אלכסנדר סלונסקי
אלכסנדר סלונסקי
אלכסנדר סלונסקי. "עדיין עובר במקום ומדמיין מה יקרה באזעקה"
6 צפייה בגלריה
שביל עשן
שביל עשן
יירוטים מעל חולון בימי הלחימה
(צילום: רויטרס)
סלונסקי סיפר שהוא נפצע ונחבל, אבל הוא לא הסכים להתפנות לבית החולים. "רצו שאתאשפז אבל סירבתי כי רציתי להיות עם אשתי והילדים בזמן האזעקות. בערב שבועות כבר חזרתי לעבודה ונהגתי. היו לילות שבהם היה לי מאוד קשה לעבוד, כי אני עובר עם האוטובוס בדיוק באותו מקום ורואה את ההרס. אתה פתאום מדמיין איפה תרוץ אם תהיה אזעקה".
ועוד שחזר הנהג: "באותו ערב כל החפצים האישיים שלי נשארו באוטובוס. מנהל הסניף הגיע והיה איתי, הוא עזר לי ולקח אותי הביתה. קיבלתי תמיכה מאוד גדולה מאגד ומחבריי לעבודה. לא ציפיתי שזה יהיה חלק מהעבודה שלי כנהג אוטובוס, אבל ממשיכים בחיים. צריך להמשיך קדימה עם ראש מורם. אנחנו יותר חזקים מהם וצריך להמשיך הלאה".
לדבריו, בזכות השמירה על ההנחיות האירוע לא הסתיים בצורה חמורה יותר. "החיים שלנו ניצלו. אמנם היו פצועים קשה, אבל היו יכולים להיות נזקים הרבה יותר כבדים בנפש".
על תפקודו של סלונסקי, בחברת אגד העניקו לו תעודת הוקרה מיוחדת.

6 צפייה בגלריה
יירוטים בשמי חולון
יירוטים בשמי חולון
יירוטים שתועדו מעל העיר
(צילום: קובי קואנקס)
ירון מלכן, תושב חולון שהיה על האוטובוס שנפגע, סיפר: "האוטובוס עצר וכולנו ברחנו החוצה. הרקטה התפוצצה ושמענו 'בום' חזק שלא שמעתי כמותו. בחורה אחת שהייתה באוטובוס נפלה וכל הרגל שלה הייתה מלאה דם. ממש ניצלנו ממוות. האזעקה הצילה אותנו, אבל זאת טראומה".
מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, סיפר כי על האוטובוס היו ארבעה נוסעים שברחו ממנו - ובכך הצילו את חייהם. "הפגיעות היו היקפיות וההרס גדול מאוד", אמר אשד. באותו אירוע 18 בני אדם לקו בחרדה ופונו במצב קל לבתי החולים".