הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי הבהיר היום (חמישי) בהצהרה לתקשורת כי המלחמה תשנה את פניה של עזה. "היא לא תיראה אותו הדבר", ציין. הוא קיבל אחריות על מחדל כיבוש יישובי העוטף על ידי מחבלי חמאס - וכן על השבר שנוצר בין הצבא לאזרחי ישראל. "צה"ל אחראי לביטחון המדינה ואזרחיה, ובשבת בבוקר בעוטף עזה לא עמדנו בזה", אמר בגבול עזה.

הוא ציין: "אנחנו חמישה ימים אחרי אירוע רצחני, אכזרי ומפתיע. הטבח של מחבלי חמאס הרצחניים, חיות האדם, בילדינו, נשותינו, אנשינו, הוא חייתי, הוא לא אנושי. צה"ל נלחם בטרוריסטים חסרי רחמים שביצעו מעשים שלא ניתן להעלות על הדעת. על המתקפה המתועבת הזו החליט יחיא סינוואר, הריבון ברצועת עזה, ולכן הוא וכל המערכת שתחתיו הם בני מוות. אנחנו נתקוף אותם, אנחנו נפרק אותם, נפרק את המערכת שלהם".
הרצי הלוי אמר כי צה"ל מבין את גודל השעה ואת גודל המשימה המוטלת על כתפיו. "בשעות הקשות האלה אני רוצה שתדעו: צה"ל כאן, כוח המגן של מדינת ישראל בכל עוצמתו, יכולותיו ובעיקר אנשיו הנפלאים. אני מאוד גאה לעמוד בראשם של מפקדים וחיילים הנכונים להילחם בחירוף נפש ובנחישות, בהם אלפים רבים של חיילים וחיילות במילואים שעזבו הכל ברגע אחד והגיעו כדי להילחם, כדי להגן על הבית", אמר.
2 צפייה בגלריה
תקיפות חיל האוויר בעזה
תקיפות חיל האוויר בעזה
"לא תיראה אותו הדבר". תקיפות חיל האוויר בעזה
(צילום: MAHMUD HAMS/AFP)
2 צפייה בגלריה
תקיפות חיל האוויר בעזה
תקיפות חיל האוויר בעזה
(צילום: MAHMUD HAMS/AFP)
הוא הוסיף: "הייתי בשטח, ראיתי את הזוועות, ראיתי את התמונות, שוחחתי עם מפקדים ולוחמים שלחמו בשטח. לצד הזוועות של האויב מתגלים גם מעשי גבורה של האזרחים, החיילים ואנשי כוחות הביטחון וההצלה שלנו. הם לקחו את מה שהיה להם ויצאו להילחם קדימה ולעצור את המתקפה הזו כשלעיניהם רק דבר אחד - להציל חיים".
לדבריו, "מחיר המלחמה כבד וקשה. אני משתתף מעומק הלב בצערן של המשפחות השכולות שאיבדו את היקר להן מכל. אנחנו נעשה הכול כדי להשיב את החטופים חזרה הביתה. רוח הלחימה שלנו מכה בעזה - לא נעצור כאן. הרוח של צה"ל מכה במלוא עצמתה את עזה ואנחנו לא נעצור כאן. יש בה החלטיות, יש בה זעם. במהלך תקיפות רחב, אנחנו הורגים מחבלים רבים, מפקדים רבים, משמידים ומחריבים תשתיות טרור שתמכו את הפשע הנורא הזה, האכזרי הזה".
הוא הבהיר: "אנחנו נגיע למצב שבו מי שהנהיג את עזה יוכה קשה, נפרק אותו. ומי שיישאר שם, יבין היטב שדבר כזה לא עושים למדינת ישראל. זה ייקח זמן, ונדרש לגלות אורך רוח, טוב שהלכידות והרעות איתנו כאן ביחד. אנחנו נכה מכה ניצחת באויבים שלנו, זאת המשימה שלנו היום ואנחנו נחושים מאוד להשיג אותה".
הרמטכ"ל נשאל אם הוא מאמין כי אפשר לשקם את האמון שנשבר בין צה"ל לאזרחי ישראל, והשיב: "יש לנו חוזה, כפי שאמרת. עמדנו בו שנים רבות עם עליות ומורדות, ואנחנו הפעם בירידה גדולה ובמחיר גדול. אנחנו נעשה הכל לשקם את החוזה הזה, להחזיר את הביטחון. במסגרת הזו, נפעל לפגוע עמוק מאוד ביכולות של חמאס ולייצר מציאות שעזה מאפשרת חיים בטוחים וטובים בעוטף עזה, ליישובים כאן שעברו ועדיין עוברים ימים קשים מאוד - אנחנו איתם, גם בהגנה וגם ברוח".
הוא סיכם: "עדיין לא ביצענו תחקירים. כן יש לנו הבנה. אנחנו אחראים כל השנה למודיעין, להגנה ולהתקפה בעוטף עזה, כמו גם בגזרות האחרות. לא הצלחנו את זה, אנחנו נלמד, אנחנו עכשיו במלחמה. לחיזבאללה אומר דבר אחד - צה"ל ערוך חזק מאוד בכל הזירות, לכל התרחישים. אני לא מציע להם להתחיל".