4 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו ממריאים לאוגנדה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו ממריאים לאוגנדה
נתניהו ורעייתו שרה שצפויה ללוות אותו בביקור בארה"ב
(צילום: חיים צח, לע"מ)
נתניהו ימריא בשבוע הבא למפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ועוד שלל מנהיגי מדינות בשולי עצרת האו"ם - ולפני כן גם עם האיש העשיר ביותר בעולם אילון מאסק - ובינתיים בארץ ימלא את מקומו שר המשפטים יריב לוין. שרי הממשלה התבקשו הערב (יום ה') לאשר במשאל טלפוני את מינויו של לוין לממלא מקומו של נתניהו במהלך ביקורו בארה"ב, מיום שני הקרוב ועד חזרתו לארץ ביום ראשון בשבוע שלאחר מכן, בערב יום כיפור.
במקביל פרסמה הערב לשכת נתניהו הודעה שבה אישרה לראשונה כי ראש הממשלה ייפגש עם הנשיא ביידן בשולי העצרת בניו יורק - ולא בבית הלבן. המפגש מתוכנן להיערך ביום רביעי. יחד עם זאת, המסר שהועבר לאנשי נתניהו הוא שראש הממשלה כן יוזמן בסופו של דבר לבית הלבן, בהמשך השנה.
4 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
יריב לוין. ימלא את מקום נתניהו במשך מספר ימים
(צילום: EPA/GIL COHEN-MAGEN/Pool )
בינתיים, ואולי בעדות לכך שאי-הזמנת נתניהו לבית הלבן היא מסר מסוים של אי-שביעות רצון מצד הממשל בוושינגטון, גורם אמריקני אמר הערב כי מי שכן צפוי להגיע לבית הלבן בשבוע הבא ולהיפגש שם עם הנשיא האמריקני הוא נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי - שיגיע בשבוע הבא גם הוא לארה"ב לרגל העצרת הכללית של האו"ם, וסביר להניח שיתקבל במעון הנשיא בוושינגטון בהדר כבוד.
נתניהו, כך לפי הודעת לשכתו הערב, ייפגש במהלך ביקורו גם עם שורה של מנהיגים אחרים שישתתפו בעצרת האו"ם: לצד זלנסקי, שהמפגש עמו יהיה הראשון של ראש ממשלה ישראלי עם נשיא אוקראינה מאז תחילת הפלישה הרוסית, נתניהו ייפגש גם עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, לראשונה מאז 2016 (המפגש תוכנן להיערך כבר ביולי, באנקרה, אבל נדחה בשל אשפוז נתניהו והשתלת קוצב הלב בליבו).
4 צפייה בגלריה
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בביקור ב בשבדיה לצד ראש ממשלתה אולף קריסטרסון 19 באוגוסט
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בביקור ב בשבדיה לצד ראש ממשלתה אולף קריסטרסון 19 באוגוסט
גורם אמריקני דיווח: זלנסקי כן יגיע לבית הלבן
(צילום: Jonathan NACKSTRAND / AFP)
בשולי עצרת האו"ם ייפגש נתניהו גם עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, נשיא דרום קוריאה יון סוק-יאול, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ומנהיגים נוספים. כמו כן, כך נמסר, ייפגש ראש הממשלה עם ראשי הקהילה היהודית בארה"ב. את הביקור יחל בקליפורניה, שם ייפגש עם אילון מאסק ואחרים בנושא פיתוח בינה מלאכותית. הפגישה עם מאסק תיערך למרות ביקורת חריפה מצד ארגונים יהודיים בטענה שהרשת החברתית X של מאסק (לשעבר טוויטר) מאפשרת העלאת תכנים אנטישמיים.
לארה"ב ימריא נתניהו בלילה שבין ראשון לשני בשבוע הבא, וכאמור ינחת תחילה בקליפורניה. רעייתו שרה צפויה ללוות אותו בביקור. נאומו בעצרת האו"ם יחל ביום שישי הבא ב-09:15 (16:15 שעון ישראל). הוא ימריא חזרה לארץ במוצאי השבת בשבוע הבא, שעון ארה"ב, וינחת בארץ ביום ראשון באזור השעה 15:00, שעות לפני כניסת צום יום הכיפורים וממש עם סגירת נמל התעופה בן גוריון.
4 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק. גם הוא ייפגש עם נתניהו
(צילום: רויטרס)
גם המחאה נגד המהפכה המשפטית "תרדוף" את נתניהו במהלך הביקור: משמרות מחאה מתוכננות מדי יום מול המלון שלו בניו יורק, ומתוכננות גם הפגנות גדולות בזמן פגישת נתניהו-ביידן והנאום של ראש הממשלה באו"ם. פעילי המחאה מתכוונים גם להפגין במהלך הארוחה שמתכנן ביידן עם מנהיגים ובהם נתניהו. המחאה מבטיחה "הפתעות" שיביכו את ראש הממשלה לצד הפגנות בים, באוויר וביבשה. הפעילים מקווים לגייס יהודים מניו יורק שיצטרפו למוחים הישראלים.