"צו השעה לתקומת ישראל - בחירות עכשיו": כך נכתב במודעה שפורסמה הבוקר (שישי) ב"ידיעות אחרונות" וברשתות החברתיות, מטעם פורום "חומת מגן לישראל". על המודעה חתומים יותר מ-170 בכירי מערכת הביטחון לשעבר, שיוצאים כעת בקמפיין להחלפת ההנהגה המדינית לאור המצב הביטחוני המורכב שבו שרויה מדינת ישראל.
2 צפייה בגלריה
משה יעלון תמיר פרדו משה קראדי יובל דיסקין
משה יעלון תמיר פרדו משה קראדי יובל דיסקין
(צילום: מוטי קמחי, אלכס קולומויסקי, משי בן עמי)
עם חברי הפורום נמנים רמטכ"לים, מפכ"לים, ראשי מוסד ושב"כ, אלופים, ניצבים ובכירים נוספים בדימוס ובמילואים. בין היתר אפשר למצוא שם שמות כמו הרמטכ"ל לשעבר משה בוגי יעלון, ראשי מוסד לשעבר כולל נחום אדמוני, אפרים הלוי ותמיר פרדו, מפכ"לי משטרה בדימוס - שלמה אהרונישקי, רפי פלד ומשה קארדי, ראשי שב"כ לשעבר - יובל דיסקין וכרמי גילון, וכן אלופים במיל', בהם אודי אדם, שייקה גביש, דן הראל ונעם תיבון.
"מדינת ישראל שילמה מחיר דמים כבד עקב מחדלי הדרג המדיני והביטחוני", נכתב במודעה, "מדינת ישראל תוך גילוי אחדות מדהימה, מצאה עצמה במאבק צבאי נוסף על עצם קיומה. כך גילינו שוב עם נפלא הפועל מתוך אחדות מטרה ורמת סולידריות גבוהה. הגיע זמן לאתחול מחדש של מדינת ישראל ולבחור הנהגה שתקבל את אמון העם. צו השעה לתקומת ישראל - בחירות עכשיו".
2 צפייה בגלריה
מודעה לדרישה לבחירות
מודעה לדרישה לבחירות
(מתוך "ידיעות אחרונות")
האלוף במיל' נעם תיבון, אמר: "אנחנו מתעסקים בנושאים הביטחוניים. התרענו גם לפני המלחמה. מרגע שפרצה המלחמה התארגנו קבוצה של אנשי ביטחון והיינו הראשונים שטיפלנו בקהילות המפונים, ועד היום אנחנו מלווים את הקהילות, תחילה במילואים ועכשיו בהתנדבות. הקדשנו את כל חיינו לביטחון והמדינה חשובה לנו מאוד. המודעה הזאת אומרת דבר אחד, המצב הביטחוני של מדינת ישראל דורש הנהגה חדשה שיש לעם אמון בה, והדרך הנכונה לעשות את זה היא בבחירות. אנחנו מצפים שהכנסת תקבע תאריך מוסכם ויחוקקו את זה במושב הנוכחי. אחרי המחדל והטבח ב-7 באוקטובר, הממשלה הזאת וכל מי שהיה בעל תפקיד, לטעמנו, צריכים לקחת אחריות ולהתפטר. להחזיר את המנדט לעם".
תיבון התייחס גם לתזמון של הקריאה לבחירות תוך כדי לחימה פעילה. "אנחנו בשלב ג' של הלחימה, ולכן חיכינו עד עכשיו היות ורובנו היינו במילואים וחלקנו עדיין. אנחנו עומדים מאחורי צה"ל בכל הכוח, זה הילדים והנכדים שלנו שם. אנחנו מאה ימים אל תוך המלחמה ועכשיו זה הזמן הנכון. זה לא תקדימי. לפני חומת מגן היו בחירות, אריק שרון החליף את אהוד ברק, הדבר הזה הוא לגמרי אפשרי.
"בצבא גדלנו על אחריות אישית וכל מי שהיה מעורב במחדל הזה, בדרג הביטחוני והמדיני צריך לקחת אחריות ובסיכומו של עניין הם כולם יצטרכו לעזוב את תפקידם, אבל מי שנושא באחריות יותר מכל זאת ממשלת ישראל. על מנת לנצח את המלחמה ולקבוע את העתיד שלנו כאן במזרח התיכון, ועל מנת להחזיר את ההרתעה למדינת ישראל, צריך ללכת לבחירות. המחשבה היא קודם כל ביטחונית. הממשלה הזאת לא סיפקה ביטחון למדינת ישראל ועכשיו צריך לבחור את האנשים שיוכלו להחזיר את הביטחון".