צה"ל מהדק הערב (שני) את אחיזתו בעיר ג'באליה, בשכונת שג'אעיה שבצפון הרצועה - ובחאן יונס שבדרום הרצועה. ההידוק נעשה בין השאר באמצעות הרעשה ארטילרית כבדה ובתקיפות נרחבות מהאוויר - שיוצרות "חגורות אש" בשלושת היעדים - שאותם כוחות הצבא אמורים לכבוש כחלק מהשלבים הבאים בתמרון הקרקעי.

שג'אעיה, בדומה לג'באליה, כבר מכותרת על ידי כוחות צה"ל - והכוחות עוסקים כעת בחשיפת האויב, ובאיתור והשמדת עמדות התצפית של חמאס. מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, אמר היום ללוחמים בשג'אעיה כי "אנחנו ממשיכים פה, וגם במקומות האחרים - גם בג'באליה ובדרום. הלחימה הזו נמשכת. אתם עושים עבודה מעולה - ואנחנו נמשיך להכות בהם בכל הכוח על היבשה, מהאוויר, מהים. בימים הקרובים לא נעצור".
"אלפים רבים של לוחמים ערוכים עם מאות טנקים ונגמ"שים מול ג'באליה, שג'אעיה וחאן יונס - שם פרוסים גדודים חזקים של חמאס. כוחות צה"ל ממשיכים להרחיב את הפעילות הקרקעית. תקפנו היום במטוסי קרב תקיפות משמעותיות מאוד. בנוסף, אנחנו מרחיבים את הפעולה הקרקעית מול מעוזי חמאס בכל רצועת עזה. מחבלים עולים מהפירים, המנהרות וכוחות חיל האוויר תוקפים - וכך ממשיכים להתקדם - כשכוח מסייע לכוח".
הכותרת
הזירה המבעבעת ביהודה ושומרון
27:04
3 צפייה בגלריה
לחימה של כוחות צה״ל ברצועת עזה
לחימה של כוחות צה״ל ברצועת עזה
לוחמי צה"ל. מחבלים עולים מהפירים לקרבות פנים אל פנים
(צילום: דובר צה"ל )
3 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב
הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב
הרמטכ"ל בשטח הרצועה. עם הפנים להמשך התמרון
(צילום: דובר צה"ל)
"הכוחות עוברים ממבנה למבנה, ממנהרה למנהרה, ולא נכנסים לאזורים ממולכדים. אלה קרבות שיש בהם גם לחימה פנים מול פנים ויש גם נפגעים, אבל אני רוצה להדגיש - כוחותינו נחושים להרוג את המחבלים ולנצח בכל קרב", הוסיף הגרי - שציין כי הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ביקר היום ברצועת עזה, ושוחח עם הלוחמים.

סרטון מבי"ח עם דמות מסתורית

העיר ג'באליה ושכונת שג'אעיה נחשבות למעוזים גדולים וחזקים של חמאס. לאורך השנים, ארגון הטרור העריך שצה"ל יפעל נגדו במלחמה באופן חזיתי ויסתער קודם על המרחבים האורבניים הסמוכים לגבול - כפי שהיה במבצע צוק איתן. לכן, ריכז חמאס שם את גדודיו החזקים ביותר מול הגבול עם ישראל.
אחד היעדים הרגישים בג'באליה יהיה בית החולים התימני. בצבא נערכים להתנגדות קשה מצד הגדודים של חמאס, וצופים גם קושי מאחר שמאות חמושי חמאס ברחו לשם ממוקדים אחרים שכבש צה"ל בצפון הרצועה. לצד זאת, צפויה להקשות גם האוכלוסייה האזרחית הפלסטינית שלא עזבה דרומה - ונותרה בבתים שלה הן בג'באליה והן בשג'אעיה.
מבית החולים נאסר בעיר חאן יונס הגיע הערב סרטון ובו נראים אנשי חמאס מוציאים ממכונית אדם עם מסכה. בקרב הפלסטינים עלו טענות שמדובר בבכיר בארגון הטרור, אולם לפי שעה הטענות לא אומתו. אנשי חמאס תועדו מכים אזרחים במקום.