במסעדה שבה סעדו ב-28 במאי 13 אנשי המוסד ושמונת אנשי הביון האיטלקים - שעות לפני אסון טביעת הסירה באגם מאג'ורה שבו נהרגו איש המוסד מ', שני סוכנים איטלקים ואישה רוסייה - נהג לסעוד בעבר באופן סודי גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. כך חשף אתמול (ב') העיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה".
3 צפייה בגלריה
מסעדה איל ורבאנו אגם מאג'ורה איטליה
מסעדה איל ורבאנו אגם מאג'ורה איטליה
למסעדה שני כוכבי מישלן
(צילום: Paolo Picciotto, מתוך הפייסבוק של המסעדה)
3 צפייה בגלריה
הלווית איש המוסד לשעבר שנהרג באיטליה
הלווית איש המוסד לשעבר שנהרג באיטליה
ראש המוסד בהלוויית מ' בשבוע שעבר
(צילום: תומר שונם הלוי)
לפי הדיווח, נתניהו נהג בעבר כמה פעמים להגיע לסעוד במסעדה המאוד יוקרתית "איל ורבאנו" השוכנת על אי הדייגים, אי קטנטן סמוך לגדה המזרחית של אגם מאג'ורה בצפון איטליה, קרוב לגבול עם שווייץ. לפי ה"קוריירה" נתניהו היה מגיע במסוק, "אחרי סריקה ואישור של הצוללנים", ועוצר לאכול במסעדה מבלי ללון במלון היוקרה הצמוד.
עוד פורסם כי נתניהו הגיע כמה פעמים למסעדה, בכל פעם שהיה מתאפשר לו, והוא היה בין האורחים "הסודיים הרבים" של המסעדה בעלת שני כוכבי המישלן.
3 צפייה בגלריה
תיעוד חילוץ הסירה באגם מג'ורה שבאיטליה
תיעוד חילוץ הסירה באגם מג'ורה שבאיטליה
תיעוד חילוץ הסירה באגם מג'ורה
(מתוך עמוד היוטיוב Local Team)
לפי ה"קוריירה", נראה שרוב הסיכויים הם ש-21 אנשי הביון הישראלים והאיטלקים לא הגיעו למסעדה במסגרת מבצעית, אלא כדי לציין "סיום מבצע מוצלח". האזור, כך נכתב, פופולרי בקרב תיירים ישראלים רבים, אבל הוא גם מקום מפגש ידוע של אוליגרכים רוסים.
בשנים האחרונות החלו עשירים רוסים לרכוש נכסים רבים באזור ולהקים בתי מלון, מה שהעלה בשבוע שעבר את הסברה כי אנשי המוסד והביון האיטלקי היו קשורים אולי למעקב אחר גורמים רוסים באזור ופועלם מתחת לרדאר של סנקציות בינלאומיות.
האגם והאזורים הסמוכים לו קרובים גם לאזורי התעשייה של חבל לומברדיה, שבו מרוכזות תעשיות צבאיות ואוויריות רבות. בימים האחרונים דווח כי אנשי המוסד היו במבצע שמטרתו הייתה למנוע הגעת טכנולוגיה גרעינית לידי איראן. גם בעיתון "לה רפובליקה" פורסם כי מטרת המבצע, שככל הנראה הסתיים בהצלחה לפני האסון, הייתה איראן.
פורסם לראשונה: 23:16, 05.06.23