אביב הגיע, פסח בא ואיתו גם שרב כבד: במהלך חול המועד פסח צפויות טמפרטורות קיצוניות, שיגיעו ל-40 מעלות ואפילו יותר במרכז ובדרום הארץ. כך מתריע היום (שבת) השירות המטאורולוגי.
במהלך חג הפסח ובחול המועד, מיום שלישי ועד יום חמישי, צפויות טמפרטורות גבוהות במיוחד, הגבוהות ביותר לחודש אפריל שנמדדו ב-30 השנים האחרונות.

ביום רביעי יגיע השרב לשיאו כאשר מלבד העמקים המזרחיים גם בעוטף עזה, בשפלה ובשרון יעברו הטמפרטורות את ה-40 מעלות, וייתכן שאף ישברו את שיאי החום לחודש אפריל.
מנהל השירות המטאורולוגי, ד"ר עמיר גבעתי, אמר שטמפרטורות כה גבוהות של 40 מעלות ויותר במרכז הארץ בתקופה כה מוקדמת של השנה, כמו חודש אפריל, היו רק בשנים 1994 ו-2008.
1 צפייה בגלריה
מבלים בחוף הים בתל אביב בשרב
מבלים בחוף הים בתל אביב בשרב
מבלים בחוף הים בתל אביב בשרב בחודש שעבר
(צילום: דנה קופל)
ד"ר גבעתי הוסיף כי השרב הנוכחי מאיים לנפץ את השיאים שנקבעו בשנים אלה, ולהיות הכבד ביותר שנרשם בחודש אפריל.
לקראת סוף חודש אפריל של שנת 2008, בין ה-21 ל-25 באותו חודש, נמדדו כאמור טמפרטורות של 40 מעלות במרכז הארץ. טמפרטורות זהות נמדדו גם בשרב הכבד שפקד את הארץ ב-20 באפריל 1994, אז הטמפרטורות בשפלה ובחוף הגיעו אף ל-42. ב-3 באפריל 1979 היו טמפרטורות גבוהות גם כן שעמדו על 38-40 במישור החוף.
בעקבות המצב הצפוי, ביחידת חילוץ ערבה יצאו בהודעה למטיילים בערבה בימי חול המועד, ומסרו כי "החל מיום ג' ועד שבת, מזג האויר צפוי להיות שרבי עם טמפרטורות קיצוניות. יש להקפיד לטייל בשעות המוקדמות של הבוקר, להצטייד בכמות מספיקה של מים לכל המשתתפים ולהימנע מלטייל במסלולים ארוכים ומאתגרים".
בינתיים היום נרשמה עלייה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. מחר תורגש ירידה בטמפרטורות באותם אזורים, בבוקר ייתכנו טפטופים בצפון ולאורך מישור החוף, ויהיה מעונן חלקית עד בהיר. ביום שני הטמפרטורות יעלו, בעיקר בהרים ובפנים הארץ, ובשעות אחר הצהריים יתחזקו הרוחות הצפוניות לאורך החוף. ביום שלישי תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות ויעשה חם מהרגיל עד שרבי ברוב אזורי הארץ. כאמור, שיא השרב יהיה ביום רביעי.