השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ניסה ללחוץ על מפקד מחוז ירושלים במשטרה לפעול נגד המפגינים שמוחים בשבועות האחרונים מחוץ לביתו של ראש הממשלה, וניצב דורון ידיד הודה כי במחאה ההמונית חולקו יותר דו"חות מבדרך כלל. כך עולה מהקלטות משיחות סגורות שפורסמו הערב (ראשון) בחדשות כאן.
"אנחנו לא יכולים להמשיך עם הברדק הזה, אנחנו לא יכולים להמשיך עם האנרכיזם הזה", אמר השר לניצב ידיד. "יש הבדל בין הפגנה לבין אירועים כמו שאנחנו רואים בחודשיים האחרונים ובשבועות האחרונים".
4 צפייה בגלריה
ניצב ידיד והשר אוחנה
ניצב ידיד והשר אוחנה
ניצב ידיד והשר אוחנה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הניצב השיב לו כי "עכשיו במשרד החוץ מחלקים דוחות של 5,000 ושל 1,000 שקל על חסימת הצירים. הרגע ניסו לחסום שם את הכנסת וקיבלו גם דו"חות על מסכות אתמול. 160 דו"חות על אי-עטיית מסכה בהפגנה שזה לא שכיח. אתמול אמרתי שבדרך כלל בהפגנות נמנעים מזה. אם הכסף היה מגיע לא אלינו, למשרד לביטחון פנים, אני חושב שזה היה חוזר אחרת", אמר ידיד.
לפי ההקלטות, אוחנה ניסה גם להזיז את מוקד ההפגנות מסביבת מעונו של נתניהו, ואמר כי הוא מבקש לאתגר את פסיקת בית המשפט. "מי שרוצה להפגין יכול להפגין, בסדר גמור. לא למרר את חיי התושבים. משתלטים על המדרכות בשקי שינה, במזרנים ובדוכנים שלמים. אני לא יודע להסביר לציבור מדוע אנחנו אוסרים על תפילה ועל מופעי תרבות ואמנות, ולא אוסרים על הדבר הזה. פשוט תחזירו את החיים לתושבים".
ההפגנה ליד בלפור במוצאי שבת:
אוחנה הוסיף בשיחה עם מפקד המחוז: "אתה יודע שאני מאוד מעריך אותך, אבל ונדליזם זה לא רק שמנפצים זגוגיות. ונדליזם זה גם למרר את החיים של התושבים ולבזות את סמלי המדינה כמו שקרה אתמול. לחסום את הכניסות לכנסת, לחסום את הכבישים, גם זה ונדליזם. בוודאי שתקיפת שוטרים, אני לא צריך להגיד לך, שחוויתם גם בימים האחרונים זה לא דבר שאתה יכול להשלים איתו וזה לא דבר שאנחנו יכולים להשלים איתו".
במשטרה ציינו בתגובה כי "הדברים שפורסמו הוצאו מהקשרם ונאמרו בפורום רחב בישיבה שהתקיימה בעיריית ירושלים, דבר המעיד יותר מכל על השקיפות ושאין כל עניין להסתיר את הדברים שנאמרו. משטרת ישראל מבצעת אכיפה של חובת עטיית מסכה במרחב הציבורי גם במחאות, זאת ללא משוא פנים וללא כל קשר לזהות המפגינים או נושא המחאה.
"נזכיר כי ההיתר שניתן להפגין אינו פוטר אף אדם מעטיית מסכה במהלך ההפגנה בכדי למנוע הדבקה המונית, לכן פעילות הסברה והאכיפה בהקשר של עטיית מסכות בוצעה בהפגנות השונות. לצד יתר משימות המשטרה, נמשיך לפעול גם לאכיפת התקנות למען שלום הציבור ובריאותו".
המחאות ליד מעון ראש הממשלה מתנהלות לאורך השבועות האחרונים וכוללות לעיתים אלפי בני אדם מקבוצות והתארגנויות שונות - בהם פעילי "הדגלים השחורים", עצמאים שנפגעו במשבר הקורונה, עובדות סוציאליות, פעילי שמאל ואחרים. אמש נרשמו עימותים בהפגנה הגדולה ביותר עד כה, שבה השתתפו יותר מ-6,000 בני אדם. לאחר שמאות סירבו להתפנות עם פקיעת ההיתר להפגנה ב-23:00, החלו כוחות מג"ב לפזר את המוחים. במהלך העימותים נעצרו ועוכבו 12 בני אדם בשל הפרת סדר או תקיפת מפגינים אחרים.