בסימן 75 למדינת ישראל: הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי קיבל אמש (שני) תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת בר אילן. יחד איתו קיבלו תארי דוקטור לשם כבוד אישים וארגונים משפיעים נוספים: חברי "זהו זה", פרופסור ג'ואן סטייץ מאוניברסיטת ייל, האמנית סיגלית לנדאו, השר לשעבר שאול מופז, אריאלה ורטהיימר בשם ארגון עתידים, והרב יעקב מדן.
כוכבי אמר לקהל ולמקבלי התואר כי "המכנה המשותף של כולנו הוא כנראה אנשים שעוסקים ביצירה. יצירה קיימת בכל מקום והיא כמובן קיימת בצה"ל". כוכבי "גייס" לנאומו את שירו של אלתרמן "פגישה לאין קץ" ואמר כי "ישנה פרשנות שהשיר הוא כל כולו על יצירה, על להט היצירה והדחף של אנשים לעשות יש מאין. יצירה זה מאבק ללכת ברחוב ולהילחם, כמטאפורה. אצלנו אנשי הצבא זה להילחם ממש".
2 צפייה בגלריה
אביב כוכבי מקבל תואר ד"ר לשם כבוד מאונ' בר אילן
אביב כוכבי מקבל תואר ד"ר לשם כבוד מאונ' בר אילן
"הייתה לי זכות אדירה לפקד על צה"ל". הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
חברי זהו זה מקבלים תואר ד"ר לשם כבוד מאונ' בר אילן
חברי זהו זה מקבלים תואר ד"ר לשם כבוד מאונ' בר אילן
חברי "זהו זה" עם התואר. קושניר "חשש" שיילקח ממנו כי לא סיים בגרות
(צילום: מוטי קמחי)
הרמטכ"ל לשעבר התייחס גם לצה"ל: "אני חושב שנכון בכל מוסד ובכל בית ספר ארגון ופלוגה, לעודד יצירה, צריך לעודד טעויות והעזה, זה מניע פנימי עמוק של האדם, זה מניע אדיר של החברה והמדינה, ובמקרה שלנו צבא וביטחון זה מה שנותן את היתרון האיכותי לצה"ל. הייתה לי זכות אדירה לפקד על צה"ל שעומד כאן איתי בקבלת הפרס הזה, הייתה לי הזכות ליצור וזו עבורי "פגישה לאין קץ"".
גם חברי "זהו זה", כאמור, הגיעו לקבל את התואר המכובד. גידי גוב, מוני מושונוב, אבי קושניר ושלמה בראבא התייצבו בגלימות כיאה למעמד. דבל'ה גליקמן נאלץ להיעדר בשל אירוע משפחתי אך בסרטון שצולם לרגל האירוע והוקרן אמש השתתף גם גליקמן, שאמר כי "הייתי ילד כששמעתי פעם ראשונה על המושג הזה ד"ר של כבוד. כשהאחים הגדולים שלי הסבירו לי מה זה, זה נראה לי יותר חשוב מד"ר רגיל". על הבמה סיפר קושניר כי אין לו תעודת בגרות והביע "חשש" שיילקח ממנו התואר בעקבות כך. גוב הודה שזאת פעם ראשונה בחייו שהוא משתתף בטקס כלשהו.
התוכנית "זהו זה!" עלתה לראשונה לאוויר בשנת 1978 ושודרה ברציפות עד שנת 1998. במהלך מגפת הקורונה העלה תאגיד השידור הציבורי כאן את התוכנית מחדש, והיא משודרת מדי שבוע וזוכה להצלחה גדולה.
פרופ' אריה צבן, נשיא האוניברסיטה אמר על מקבלי תואר הדוקטור לשם כבוד: "אדוות ההשפעה של אדם נמדדת, בין היתר, ביכולת שלו להוביל ולרתום קהלים גדולים. כל מקבלי תואר הדוקטור השנה מייצגים את הצד המשפיע והערכי של מדינת ישראל בשנתה ה-75".
פורסם לראשונה: 22:48, 15.05.23