עומר סואעד, בן 18 מכפר יאסיף, נורה למוות הלילה (בין שבת לראשון) בפלג גופו העליון בכפר יאסיף שליד עכו. בתיעוד מהזירה נראה סואעד מושלך מרכב נוסע, שנמלט מהמקום. צוות של "חיאן" פינה אותו לבית החולים בנהריה כשמצבו מוגדר אנוש, אך בהמשך הוא מת מפצעיו. שוטר שלא היה בתפקיד הוא שירה בו למוות. השוטר נחקר באזהרה, ועורכי דינו אמרו כי הוא "נטרל עבריין חמוש שירה לעבר אנשים חפים מפשע ולעברו".
במשטרה אמרו כי סואעד ירה לעבר בית בכפר, ונהרג מירי שוטר לאחר קרב יריות שהתפתח במהלך ניסיון מעצרו. לפי המשטרה, השוטר ירה תחילה באוויר בניסיון לעצור את החשודים ואלו בתגובה ירו לעברו. הוא השיב באש, וסואעד נהרג מהירי והושלך מהרכב על ידי שני חשודים נוספים שנמלטו מהמקום. הארוע הועבר לבדיקה על ידי המחלקה לחקירות שוטרים.
1 צפייה בגלריה
עומר סואעד תושב כפר יאסיף בשנות ה 20 לחייו נורה למוות לאחר ששוטר ירה בו בחלק גופו העליון
עומר סואעד תושב כפר יאסיף בשנות ה 20 לחייו נורה למוות לאחר ששוטר ירה בו בחלק גופו העליון
עומר סואעד
קרוב משפחתו של סואעד מסר כי "קיבלנו את ההודעה על הירי בהלם. אנחנו לא מעכלים שהוא נורה. מה הוא עשה כדי ששוטר יפעל בצורה כזו? ביישוב יהודי לא רואים התנהגות כזו".
עורכי הדין אורון שוורץ ויוגב נרקיס שמייצגים את השוטר שירה למוות בעומר סואעד בכפר יאסיף עו"ד אורון שוורץצילום: יהודית הופמן
עורכי הדין אורון שוורץ ויוגב נרקיס שמייצגים את השוטר שירה למוות בעומר סואעד בכפר יאסיף עו"ד יוגב נרקיסצילום: יהודית הופמן
בעקבות התקרית, מסרו גורמים כי "באירוע הירי בכפר יאסיף נהרג רעול פנים שהיה מעורב בירי אל עבר קהל. שוטר שנקלע למקום ספג אש ישירה לכיוונו לאחר שירה באוויר. עם הירי לעברו הוא השיב אש".
עורכי דינו של השוטר, אורון שוורץ ויוגב נרקיס, מסרו: "מרשנו פעל באומץ ובנחישות, ונטרל עבריין חמוש שירה לעבר אנשים חפים מפשע ולעברו. על אף שמרשנו נחקר באזהרה, אין לנו ספק כי לא רק שתיק החקירה ייגנז, אלא מרשנו ראוי לכל שבח על פעולתו".
המשטרה פתחה בחקירת נסיבות המקרה, כוחות משטרה רבים הגיעו לזירת האירוע. השוטר החשוד בירי בסואעד הוא ממוצא ערבי, וביישוב חוששים מנקמת דם.
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל אדום