3 צפייה בגלריה
דניאלה רוזן
דניאלה רוזן
"למה לתקוף ככה ולברוח?". דניאלה רוזן
(צילום: אריה אורון)
דניאלה רוזן (76) מחדרה נוהגת להפגין מדי מוצאי שבת נגד המהפכה המשפטית בכיכר המשטרה בעיר, אבל את ההפגנה שלשום (שלישי) היא סיימה בבית החולים עם צריבות בעיניים וכוויות - לאחר שחומר בלתי מזוהה הותז עליה ועל חברתה. היום, יומיים אחרי האירוע, הודיעה המשטרה כי עצרה תושב חדרה בשנות ה-30 לחייו בחשד שריסס גז מדמיע לעבר המפגינים.
"אם אפגוש את מי שהתיז את החומר אשאל אותו 'למה? מה עשיתי לך?'", היא אמרה ל-ynet. "בסך הכול הבעתי את דעתי. אם אתה לא מסכים איתה, בוא דבר איתי - למה לפגוע? גם לך מותר להביע את דעתך. גם אם אתה לא מסכים איתי, בוא נשב נדבר, נשמע אחד את השני. למה לתקוף ככה ולברוח?".
3 צפייה בגלריה
דניאלה רוזן
דניאלה רוזן
דניאלה רוזן בבית החולים, עם בתה
רוזן עבדה כמחנכת בבית ספר בעברה. "תמיד חינכתי לאהבת המדינה, ועכשיו הכול מתפרק", אמרה. "אני יוצאת להפגנות בחדרה מדי מוצאי שבת. גם ביום שלישי הגעתי להפגין בכיכר המשטרה. תמיד הרגשנו בטוחים, תמיד יש שוטרים ואף פעם לא חששתי.
"במהלך ההפגנה פתאום הרגשתי משהו על הפנים וצריבות בעיניים. ממש לא יכולתי לראות, חשבתי שהתעוורתי. החומר גם הותז לי על העיניים. לא ראיתי מי התיז את החומר. רק לאחר מכן חברים סיפרו לי שבמקום עבר רוכב אופניים או קורקינט חשמלי, התיז לעברנו חומר מאקדח מים וברח מהמקום בנסיעה. לא יכולתי לעמוד ולא יכולתי לראות כלום. חברים הושיבו אותי על ספסל והזעיקו את מד"א שפינו אותנו לבית החולים הלל יפה".
3 צפייה בגלריה
דניאלה רוזן
דניאלה רוזן
"מתכוונת להמשיך לצאת להפגין". דניאלה רוזן
מהחומר שהותז נפגעה מפגינה נוספת, חברתה של דניאלה. בבית החולים אובחן שהשתיים נפגעו מחומר בלתי מזוהה ויש להן כוויות וצריבות בידיים ובפנים. "שוחררתי בחצות. עכשיו אני מרגישה יותר טוב, עין שמאל עדיין אדומה. אני מקווה שהכול יהיה בסדר", אמרה דניאלה. "יש לי טענות רק לראש הממשלה. גם אם הוא צודק, גם אם הממשלה טובה - אתה רואה את הטירוף. אתה רואה מה קורה בעם, אתה רואה שהמדינה מתפרקת. למה הגענו לזה? אנחנו הופכים לאויבים. תעצור את הטירוף הזה, תשב לדבר. המדינה מתפרקת. תחזיר את המדינה לשפיות ואז תשב לדבר".
דניאלה אמרה כי גם לאחר התקיפה היא מתכוונת לחזור ולהשתתף בהפגנות. "הילדים לא רוצים שאלך להפגנות ותמיד הלכתי, כי זאת המדינה שלי", אמרה. "גם עכשיו את מתכוונת להמשיך לצאת להפגין".
פורסם לראשונה: 09:55, 20.07.23