הסכם טיסות מסתמן בלי בידוד לבעלי "דרכון ירוק": בכירים במשרד החוץ אמרו הערב (יום ד') כי ישראל הגיעה להסכמה עם קפריסין על הגעת אזרחים שהתחסנו נגד נגיף הקורונה לאי השכן החל מחודש מרץ. ביום שני צפוי להגיע ראש ממשלת יוון לביקור בזק בישראל כדי לגבש הבנות על הסכם דומה. בישראל מתנהלים מגעים לחתימה על הסכמים דומים שיאפשרו טיסות באביב ובקיץ גם עם רומניה, סרביה, איי סיישל - וייתכן שגם עם גאורגיה.
במהלך הביקור צפוי ראש הממשלה היווני מיצוטאקיס להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואליו יתלוו שר החוץ היווני ושר התיירות היווני.
3 צפייה בגלריה
הלגונות הכחולות, בלי פילטרים
הלגונות הכחולות, בלי פילטרים
הלגונות הכחולות בפאפוס, קפריסין. הסכמה עם האי השכן
(צילום: אלכסנדרה לוקש)
3 צפייה בגלריה
חוף מאטלה כרתים
חוף מאטלה כרתים
החוף בכרתים. הישראלים יחזרו בקרוב?
(צילום: shutterstock)
הפגישה בין ראש הממשלה היווני לנתניהו תתקיים ביום שני אחר הצהריים, אחרי שנתניהו יסיים את הדיון בתיקיו הפליליים בבית המשפט המחוזי בירושלים. בישראל מקיימים עם יוון מגעים לאחרונה על הסכם שיאפשר ביקורי תיירים שמחזיקים בתעודת מתחסן, "דרכון ירוק", ללא חובת בידוד וללא חובה בביצוע בדיקות קורונה ביעד, או במדינת המוצא.
גם מחר יתקיימו שיחות של צוותים מישראל ויוון כדי לגבש הבנות, אבל לא ברור אם בביקור מיצוטאקיס אכן ייחתם הסכם, או שרק תימסר הצהרת כוונות בנוגע לנושא "הדרכון הירוק". בישראל אמרו כי הדבר כפוף למצב התחלואה הן בישראל והן ביוון, שם יש התפרצות קורונה באחד המחוזות. כאמור, בישראל מקיימים מגעים גם עם מדינות נוספות - ובהן רומניה וסרביה - להגעה להסכם דומה. גם באיי סיישל הביעו הסכמה עקרונית להכרה ב"דרכון הירוק" הישראלי.
3 צפייה בגלריה
רה"מ בנימין נתניהו נפגש עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס
רה"מ בנימין נתניהו נפגש עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס
נתניהו עם ראש ממשלת יוון, בשנה שעברה
(צילום: חיים צח, לע"מ)
מיצוטאקיס ידון עם נתניהו גם על נושאים אזוריים, המתיחות בין ישראל, יוון וקפריסין לבין טורקיה סביב קידוחי הגז. שר החוץ שלו ייפגש עם מקבילו, גבי אשכנזי. המגעים עם יוון החלו באמצעות שגרירות ישראל ביוון והשגריר יוסף עמרני.
לפי שעה, נזכיר, נמל התעופה בן גוריון עדיין סגור לטיסות. על-פי התקנות, אסורה הגעתם ארצה של מטוסים בעלי רישום זר למעט טיסות מטען, טיסות רפואיות או טיסות כיבוי אש. ישראלים לא מורשים להמריא לחוץ לארץ או להגיע לארץ. המקרים שמאפשרים טיסה לחו"ל הם קבלת טיפול רפואי, השתתפות בהלוויה של קרוב משפחה, או הליכים משפטיים בחו"ל. מנגד, אחת הפרצות בתקנות הממשלה מאפשרת לבעלי ממון להמריא ולשוב ארצה באמצעות טיסות פרטיות, שאותן לא ניתן למנוע מבחינה משפטית.