4 צפייה בגלריה
דודי אשכנזי בבית המשפט
דודי אשכנזי בבית המשפט
דודי אשכנזי בבית המשפט ביוון
דודי אשכנזי, שנעצר בדרך לחופשה באי קוס בחשד שנמלט מחקירה בפרו, הודה במכתב שכתב מהכלא ביוון על המאמצים לשחררו וקרא להשלים את המלאכה ולהשיב אותו הביתה למשפחתו. שר החוץ יאיר לפיד פנה היום (רביעי) למקבילו היווני וביקש ממנו לסייע בשחרורו של אשכנזי.
"עם ישראל היקר לי מכל ולכל תומכיי, האנשים שדואגים ואוהבים אותי, אני הגעתי לקוס לטיול שגרתי ומשום מקום נפלה עליי פצצה", כתב אשכנזי. "באותו רגע זו מחשבה בלתי נתפסת, אבל לאחר כמה שעות של מחשבה התחלתי להרים טלפונים ובעזרת תמיכה ענקית מכל האנשים הטובים שיש לנו במדינה, מהתקשורת והשרים, אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה המרובה והמקודשת הזאת להוכיח את חפותי ולהוציא אותי כמה שיותר מהר ולהחזיר אותי למדינה שלי, לאשה שלי, לילדים שלי ולמשפחה שלי, שהם הכי יקרים לי בעולם".
4 צפייה בגלריה
דודי אשכנזי עם אישתו רחלי בבית המשפט
דודי אשכנזי עם אישתו רחלי בבית המשפט
דודי אשכנזי עם אישתו רחלי
4 צפייה בגלריה
בית המעצר בו נמצא דודי אשכנזי
בית המעצר בו נמצא דודי אשכנזי
בית המעצר שבו נמצא דודי אשכנזי
4 צפייה בגלריה
המכתב שדודי אשכנזי כתב
המכתב שדודי אשכנזי כתב
המכתב שדודי אשכנזי כתב
לסיום כתב: "אני מבקש מעומק הלב ממשרד החוץ ולכל הנוגעים בדבר, לעשות כל שניתן על ידם להשלים את המלאכה ולסייע לעו"ד יסלוביץ' להשיב אותי הביתה הכי מהר שאפשר". במשפחה של אשכנזי ציינו כי פתחו בקמפיין מימון המונים בשם "משחררים את דודי", לאחר שנעצר, למימון ההוצאות המשפטיות.
שר החוץ יאיר לפיד שוחח היום עם שר החוץ היווני ניקוס דאנדיאס על מעצרו של אשכנזי ביוון, וביקש ממנו לפעול לשחרורו המידי. "משרד החוץ ממשיך להיות בקשר עם המשפחה ועם הגורמים ביוון ועושה את מרב המאמצים לסיים את הפרשה ולהחזיר את אשכנזי הביתה", נמסר בהודעת משרד החוץ.
ביום שני פנה משרד החוץ לרשויות ביוון והודיע כי אשכנזי, שנעצר בדרך לחופשה באי קוס בחשד שנמלט מחקירה בפרו, אינו האדם שהם מחפשים. משפחתו של אשכנזי התעקשה בימים האחרונים שמדובר בטעות בזיהוי - שייתכן ונגנבה - וישראל הודיעה על כך באופן רשמי ובכך גברו הסיכויים שישוחרר בקרוב.
פרו מחפשת אחר ישראלי בשם דוד אשכנזי, אך זה אינו האדם שנעצר באי היווני. משרד החוץ הישראלי העביר מכתב למנכ"ל משרד החוץ היווני באתונה שבו הודעה המגובה בנתונים כי "דודי אשכנזי, הישראלי שעצור בקוס בחשד לביצוע עסקת סמים ודרוש בפרו, איננו האיש אותו הם מחפשים ומדובר בטעות". רחלי, אשתו, שנמצאת בקוס ומבקרת את אשכנזי מדי יום אמרה השבוע: "חופשה זוגית, שדודי בסך הכל רצה להפתיע אותי ליום הולדת, הפכה לגיהינום וסיוט גדול".
עו"ד ניר יסלוביץ' עו''ד ניר יסלוביץ' צילום: יאיר שגיא
סנגורו של אשכנזי, עו"ד ניר יסלוביץ', אמר היום ל-ynet כי מסר לידי הרשויות ברודוס מכתב נוסף של משרד החוץ והעלה בפניהם את הטיעון שמחומר חדש שהתקבל בידי מהאינטרפול עולה שמשטרת ישראל הודיעה אף היא לאינטרפול שתפסו את האדם הלא נכון. יסלוביץ' אופטימי ומעריך שבימים הקרובים הרשויות ביוון יבינו שהם מחזיקים את האיש הלא נכון.
"זה לא האיש שמדינת פרו מחפשת בצו המעצר הבינלאומי שהוציאה", אמר. "מהממצאים שנאספו על ידי עולה באופן חד משמעי שדודי לא ביקר בפרו במהלך התקופה הרלוונטית המיוחסת לו. כמו כן גם התמונה שמופיעה בבקשת המעצר הינה של אדם אחר. קרי כל בקשת המעצר הינה טעות בזיהוי".