בבית סבה וסבתה של ליטל יעל מלניק, בת ה-17 מאור עקיבא שגופתה התגלתה אתמול (שבת) קבורה בחול ליד אתר בנייה בקריית מוצקין, התכנסו אמש קרובי המשפחה באבלם הכבד. "המצב בבית קשה מאוד", סיפר ל-ynet מכר של המשפחה. "הסבתא נקראה להגיע לחיפה, שם נאלצה לזהות את גופת נכדתה. היא והסבא בשוק ובאבל כבד. הם מנסים לעכל את האסון הנורא הזה".
אותו מכר ציין כי הסבתא, שהייתה זו שדיווחה למשטרה על היעדרות נכדתה כשזו לא הגיעה בסוף השבוע לביתה באור עקיבא, אישרה למשטרה לנתח את הגופה על מנת לברר את נסיבות המוות. "המשפחה מחכה לשמוע מתי תהיה הנתיחה כדי לדעת מתי תהיה ההלוויה", הוא הוסיף.
6 צפייה בגלריה
 זירת הרצח בקריית מוצקין
 זירת הרצח בקריית מוצקין
זירת הרצח בקריית מוצקין. הרקע, לפי החשד: יחסים אינטימיים עם מבוגר שנעצר
(צילום: גיל נחושתן)
6 צפייה בגלריה
 זירת הרצח בקריית מוצקין
 זירת הרצח בקריית מוצקין
(צילום: חביב מנגד)
המשטרה עצרה לאחר גילוי הגופה גבר בן 49 מקריית מוצקין, ללא עבר פלילי, בחשד שרצח את הנערה וקבר את גופתה ליד אתר הבנייה הסמוך לחי פארק בעיר - לא הרחק ממקום מגוריו. לפי החשד, לבן ה-49 והנערה הייתה מערכת יחסים אינטימית, והם הגיעו למקום יחדיו. החשוד עובד כאח בבית חולים פסיכיאטרי בטירת הכרמל, והקשר בינו לבין מלניק החל לפי החשד במסגרת עבודתו. בחקירתו הוא סיפר שהוצא לו צו הרחקה ממלניק, אבל במשטרה לא מצאו לכך אימות.
על פי הממצאים שאספו עד עתה, החוקרים מבינים כי החשוד תכנן לרצוח את הנערה והתכונן לשם כך. בזירת הרצח נמצאה את חפירה ועליה טביעות אצבעותיו. עוד מתברר כי בשלב מסוים סגר החשוד את מכשיר הטלפון שלו. גם מכשיר הטלפון הנייד של הנערה היה סגור בעת שהמשטרה איכנה את שני המכשירים.
החוקרים בודקים כעת מניע אפשרי לרצח. ייתכן כי הנערה שיתפה אותו בעובדה כי סיפרה על הקשר הרומנטי ביניהם והדבר הלחיץ אותו. ייתכן גם כי הודיעה לו שהיא אינה חוזרת אל הפנימייה ורוצה להיות יחד איתו, וגם זה גרם לו לרצות לסלק אותה מחייו.
6 צפייה בגלריה
 זירת הרצח בקריית מוצקין
 זירת הרצח בקריית מוצקין
הסבתא נאלצה לזהות את הגופה: "היא בשוק"
(צילום: גיל נחושתן)
6 צפייה בגלריה
 זירת הרצח בקריית מוצקין
 זירת הרצח בקריית מוצקין
(צילום: חביב מנגד)
גופתה של הנערה אותרה אתמול בבוקר בעקבות דיווח של שומר העובד באחד מאתרי הבנייה בקריית מוצקין, לא הרחק מהרחוב שבו מתגורר החשוד. השומר סיפר כי הבחין במכונית שנכנסת לתוך אתר בנייה מול תאגיד המים "פלגי מוצקין". לדברי השומר, הוא הבחין בשתי דמויות ובשלב מסוים ראה אדם שחופר באדמה וקובר דבר מה. החשוד, הוא הוסיף, נמלט מן המקום עם מכוניתו.
עם קבלת הדיווח הגיעו שוטרי סיור של תחנת זבולון לאותו אתר בנייה - ונדהמו לגלות קבר טרי, ושתי זרועות ידיים קטנות מבצבצות מהמרפקים מהאדמה. למקום הוזעקו כוחות גדולים של משטרה שכללו את חוקרי הזיהוי הפלילי, מעבדה ניידת, חוקרי היחידה המרכזית ממחוז חוף וכן צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א.

הדיווח על ההיעדרות, והמארב מחוץ לבית החשוד

במשטרה הבינו מהר כי מדובר בגופתה ליטל יעל מלניק, שסבתה דיווחה שלשום על היעדרותה. לדברי סגן ניצב יוני חג'ג', ראש מפלג התשאול בימ"ר חוף, החוקרים הבינו שיש היתכנות רבה כי אכן מדובר באותה נערה נעדרת, זאת על בסיס איכונים שהראו שהיא לא רחוק מאותו האזור בו נמצאה.
6 צפייה בגלריה
 זירת הרצח בקריית מוצקין
 זירת הרצח בקריית מוצקין
בית החשוד לא רחוק מהזירה, השוטרים ארבו לו
(צילום: דוברות המשטרה)
6 צפייה בגלריה
 זירת הרצח בקריית מוצקין
 זירת הרצח בקריית מוצקין
(צילום: גיל נחושתן)
סבתה של הנערה, שהוריה שוהים ברוסיה, דיווחה על היעדרות נכדתה לאחר שהייתה אמורה להגיע אליה מהפנימייה שבה היא מתגוררת באזור הדרום. הנערה הייתה אמורה להגיע לבית סבתה כבר ביום שישי בשבע בבוקר - וסבתה ניסתה להתקשר אליה ולפנימייה. בסופו של דבר דיווחה למשטרה על ההיעדרות ב-21:30.
אל הפנימייה הגיעה הנערה לפני חמישה ימים בלבד - וסיפרה לסובבים אותה שיש לה בן זוג מבוגר. הסבתא סיפרה כי לנכדתה עבר נפשי כלשהו, וכי היא דואגת לה. היא אף דיווחה למשטרה כי לנכדתה היה קשר כלשהו עם החשוד, אך ציינה כי אינה יודעת את מהות הקשר הזה. היא גם לא ידעה לספר האם נכדתה נסעה אל אותו הגבר - אך מסרה לשוטרים טלפון של עובדים סוציאליים הקשורים לאותו אשפוז של נכדתה.
כיוון שמדובר בנערה צעירה שהיא גם חוסה, פעלה המשטרה במהירות כדי להביא לאיתורה. השוטרים בצפון יצרו קשר עם שוטרי תחנת אשקלון וגם עם חברותיה של הנערה. פעולות אלו לא הניבו התקדמות באשר למקום הימצאה. בנוסף ביצעה המשטרה פעולות טכנולוגיות שכללו גם איכון הטלפון הנייד של הקטינה ופעולות אלו הובילו כאמור לאזור הקריות.
ניידות סיור של תחנת זבולון ערכו סיורים אך לא איתרו את הנערה. בנוסף אותרה גם כתובת מגוריו של אותו גבר עליו דיווחה סבתה. שוטרים הגיעו אל הבית הממוקם ברחוב החשמונאים בקריית מוצקין, אך מצאו בית חשוך ונעול. לאחר שהגופה אותרה בעקבות הדיווח של השומר אתמול, צוות בילוש יצא שוב אל ביתו של החשוד. הבלשים מצאו גם הפעם בית נעול, וביצעו מארב סמוך לבית - ומיד עם הגעתו של החשוד הוא נעצר, נכבל והועבר לחקירה.