דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי התייחס הערב (שישי) לשחרורה משבי חמאס של החטופה חנה קציר, בת 76 מקיבוץ ניר עוז, והבהיר כי על אף הלוחמה הפסיכולוגית של ארגוני הטרור "יותר מתמיד, עלינו להימנע מהפצת מידע שלא אומת". לדבריו, "כך במקרה חנה קציר היקרה שבה היום הביתה, לאחר שארגוני הטרור טענו שהרגו אותה לפני מספר ימים.

2 צפייה בגלריה
חנה קציר
חנה קציר
בעלה נרצח בטבח בניר עוז, בנה עדיין מוחזק בשבי ברצועה. חנה קציר
2 צפייה בגלריה
חנה קציר
חנה קציר
חנה קציר, בתיעוד שפרסם הג'יהאד האיסלאמי לפני שטען שנהרגה
"אנחנו לא שוכחים לרגע שחמאס אויב אכזרי וחסר רחמים, לכן יש להסתמך על דיווחים של גורמים רשמיים בלבד", הוסיף הגרי בהצהרה שנשא לתקשורת. לפני כשבועיים, לפני הטענות בעזה על מותה של קציר, הדובר הצבאי של הג'יהאד האיסלאמי פרסם סרטון שבו נראים החטופים הישראלים חנה קציר, שכאמור שוחררה הערב, ויגיל יעקב בן ה-12, שעדיין מוחזק ברצועה. ארגון הטרור טען אז כי הוא "מוכן לשחרר אותם מסיבות הומניטריות".
בקיבוץ ניר עוז הוסיפו כי על אף הטענות על מותה בשבי ברצועה הם האמינו שהיא בחיים: "היא אישה חזקה, מדור המייסדים, שלמרות מצבה הרפואי היא שורדת אמיתית. לא האמנו להם שהיא נפטרה בשבי". משפחתה וחבריה סיפרו כי "מדובר באישה שכולה לב ותמיד תיתן מעצמה לאחר". הם הוסיפו כי היא ורמי בעלה שנרצח היו "צמד חמד, בלתי נפרדים".
קציר היא אמא לשלושה ילדים, וסבתא לשישה נכדים. במשך שנים היא טיפלה בילדי קיבוץ ניר עוז במסירות. חנה, שנזקקת להליכון ולתרופות מצילות חיים, נחטפה מביתה ב-7 באוקטובר לרצועת עזה. בעלה, רמי קציר (79), נרצח על ידי מחבלים, ובנה אלעד (47) עדיין מוחזק בשבי.