בצל המתקפה שיוחסה לישראל באיראן בלילה הקודם, לוחם של המיליציות הפרו-איראניות בעיראק נהרג בתקיפה אווירית שהתרחשה הלילה (בין שישי לשבת) בבסיס צבאי של ארגון "אל-חשד א-שעבי" (PMF), השוכן מדרום לבירה בגדד. לוחמים נוספים של הארגון נפצעו במתקפה, ומונים לפי דיווחים שונים בין שלושה לשמונה פצועים. גורם עיראקי בכיר אמר לרשת PBS האמריקנית כי במדינה סבורים שישראל אחראית לתקיפה, בעוד שהן בארה"ב והן בישראל הכחישו מעורבות.

בדיווחים הראשוניים על התקיפה תואר כי "פיצוץ אדיר" התרחש בבסיס צבאי של PMF, ארגון עיראקי המאגד מיליציות שיעיות הנתמכות ברובן על ידי איראן. בין היתר, המיליציות האלו תרמו רבות לניצחון על דאעש בעיראק, ומאוחר יותר שולבו רשמית בכוחות הביטחון העיראקיים. בנוסף, המיליציות, שמזוהות אידיאולוגית עם המשטר האיראני ופועלות בחסותו, רואות את המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי כדמות סמכותית ראשית עבורם.
גורם בכיר במשרד הפנים העיראקי אמר בהמשך הלילה לסוכנות הידיעות AFP כי אדם אחד נהרג ושמונה נפצעו בתקיפה. הבכיר וכן גורם צבאי לא ציינו מי אחראי למתקפה האווירית. במקביל, ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דווח כי התקיפה בוצעה בשלושה שלבים, וכוונה לעבר המפקדה של מנהיג הארגון. גורם ביטחוני עיראקי אמר לרשת CNN כי "הפיצוץ הענק" התרחש עקב פגיעה במאגר תחמושת בבסיס.
2 צפייה בגלריה
שיגור לבסיס כאלסו בעיראק
שיגור לבסיס כאלסו בעיראק
ההרס בבסיס, הבוקר
חבר במועצת הביטחון של מחוז באבל, שבו התרחשה התקיפה, מסר בהצהרה כי בתקיפה נפגעו לפחות שלושה מחברי "אל-חשד א-שעבי", לאחר שמוקדם יותר דיווחה AFP על הרוג אחד ושמונה פצועים. במקביל, שני גורמים בבית חולים בעיר אל-חלה הסמוכה מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי אחד מלוחמי ה-PMF נהרג, אך רק שישה נפצעו. חבר המועצה במחוז תיאר בנוסף כי הפצועים נפגעו מ"חמישה פיצוצים" שהתרחשו בבסיס הצבאי, שנמצא מדרום לבגדד. מטעם הארגון נמסר בקצרה כי "התרחש פיצוץ במפקדת PMF שבבסיס קלסו. הפיצוץ גרם לנזקים חומריים ולפציעות".
לפי "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, הבסיס שהותקף בעיראק הוא בסיס "קאלסו" שכולל גם כוחות צבא ומשטרה ולא רק אנשי מיליציות. נטען כי בתקיפה נפגעו "מוסכים וטנקים", וכי היא בוצעה באמצעות כטב"ם. מזכ"ל מיליציית "סייד א-שוהדאא" בעיראק, אבו אלאא אל-ולאאי, אמר כי תהיה תגובה "מול מי שעומד מאחורי התקיפה. לא משנה מי זה יהיה".
כאמור, גורם עיראקי בכר אמר כי במדינה סבורים שישראל אחראית לתקיפה, אך ציין כי אין לכך אישור וש"בגדד תחקור" את הנושא, בעוד שגורמים בישראל ובארה"ב הכחישו מעורבות. גורם ישראלי בכיר אמר ל-CNN כי ישראל אינה מעורבת בתקיפת בסיס המיליציות הפרו-איראניות, וגורם אמריקני בכיר אמר במקביל לסוכנות הידיעות רויטרס כי "לא התרחשה פעילות של צבא ארה"ב בעיראק". מאוחר יותר פורסמה הכחשה רשמית בנושא מפיקוד המרכז של צבא ארה"ב, שמסר כי "אנו מודעים לדיווחים הטוענים כי ארה"ב ביצעה תקיפות אוויריות בעיראק, אך הם לא נכונים. ארה"ב לא ביצעה תקיפות כאלה היום".
2 צפייה בגלריה
שיגור לבסיס כאלסו בעיראק
שיגור לבסיס כאלסו בעיראק
מכתש בבסיס אחרי התקיפה
בהמשך הבוקר פרסמה מיליציה בשם "ההתנגדות האיסלאמית בעיראק" סרטון שבו נראה לטענתה שיגור כטב"ם לעבר העיר אילת, ובמיליציה הזו טענו כי הירי נעשה לכאורה בגלל אותה מתקפה הלילה על הבסיס מדרום לבגדד. לא הייתה אזעקה באילת, ולא ברור מה אמינות טענות המיליציה - שבעבר כבר טענה כמה וכמה פעמים לירי לעבר יעדים ישראליים, ללא שגיבתה זאת בהוכחה כלשהי, וללא שהופעלו אזעקות. במיליציה טענו הבוקר כי לפני המתקפה הלילה ליד בגדד הם גם שיגרו כטב"ם לעבר בסיס עובדה. כאמור, אין שום ראיה שתומכת בטענות הללו.
בתוך כך, ועל רקע התקיפה שיוחסה לישראל באיראן, שלפי דיווח כוונה למערכות ההגנה האווירית באזור מתקן הגרעין בנתנז, שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדוללהיאן אמר בריאיון לרשת NBC כי הרפובליקה האיסלאמית תגיב באופן מיידי "וברמה המקסימלית" במקרה ש"ישראל תחליט לצאת לעוד הרפתקה ותפעל נגד האינטרסים של איראן".