משפחתה של דימא בושנאק (19), שנרצחה ביום ראשון האחרון בכפר הבדואי ואדי סלאמה שבגליל המערבי, מתקשה לעכל את האובדן הכבד. "לקחו מאיתנו את הפרח הכי יפה", אמרה האם סועאד בראנסי בושנאק, "רצחו אותה רק בגלל שנאה וקנאה".
בושנאק, שלמדה אדרכילות בצפת, עוד הספיקה להבחין ברכב החשוד כשחזרה לביתה, ניסתה לברוח - ואז הרוצח ירה לעבר הצמיגים. בהמשך הוא פגע בה מטווח אפס, וגם וידא הריגה. ביום שני, שעות אחרי הרצח, נעצר חשוד במעשה.
1 צפייה בגלריה
דימה בושנאק בת ה-19 שנורתה למוות בכפר ואדי סלאמה שבגליל המערבי
דימה בושנאק בת ה-19 שנורתה למוות בכפר ואדי סלאמה שבגליל המערבי
"הייתה חזקה ונחושה". בושאנק
לאחר הרצח, סיפרו קרוביה כי במשך תקופה ארוכה בושנאק הייתה נתונה לאיומים מהמעגל המשפחתי המורחב, בשל בחירתה לצאת ללמוד ולעבוד. לדבריהם, במשך זמן רב עקבו אחריה, נסעו אחריה לעבודה ובדקו עם מי היא מדברת. היא קיבלה איומים מפורשים: "אל תצאי לעבוד או ללמוד, אחרת נפגע בך". הקרובים סיפרו כי כשהייתה נוסעת לעבודה בכפר ראמה, "מישהו היה רודף אחריה ומסכן אותה".
האם, מצידה, הכחישה את הטענות. "לא איימו על הבת שלי, זה לא נכון", אמרה, "היא נרצחה בדם קר, ללא כל סיבה. לפני תקופה הציתו לי את הרכב, אין לזה הסבר אחר חוץ מקנאה".
האם סיפרה כי בתה הייתה "צעירה נהדרת. היא עבדה, למדה ועזרה לכולם - אם היא הייתה רואה ברחוב חתול פצוע, היא הייתה לוקחת אותו לטיפול. אין לי מילים לתאר את כל הדברים היפים שהיא עשתה. היא חיזקה אותנו, האווירה בבית הייתה שמחה בזכותה. לא תיארתי לעצמי שזה מה שיקרה".

לדבריה, "לקחו מאיתנו את הפרח הכי יפה, גידלנו אותה בדרך הכי טובה שיכולנו - עד שהיא הפכה לצעירה עצמאית. היא הייתה חזקה, נחושה. לאף אחד לא הייתה זכות לרצוח אותה. אם הייתי שם, הייתי מנסה להציל אותה - מסכנת את עצמי למענה".
לאחר הרצח, המשפחה החליטה להישאר בטייבה. "בגלל מה שעברנו, אין לנו סיבה להישאר בוואדי סלאמה", אמרה האם, "קשה להתמודד עם החיים שם אחרי הרצח האכזרי הזה". האב, אוסאמה בושנאק, סיפר כי הוא מתקשה להאמין לאסון הכבד שפקד את המשפחה. "אולי הייתה טעות בזיהוי", ציין, "אבל סביר להניח שדימא נרצחה בגלל קנאה בהצלחתה יוצאת הדופן. אנחנו גאים בה. אני מקווה שהרוצח יקבל את העונש המתאים, שלא יזלזלו במה שקרה".
האם סיכמה: "אני מקווה שנלמד לקח מכל הפשעים הנתעבים האלה, שלא נשתוק - ושניאבק. קורבנות הרצח בתקופה האחרונה הם אנשים חפים משפע, מחסלים אותם ללא סיבה ואין להם קשר לשום סכסוך. לפושעים אין מקום בינינו, צריך להעניש אותם בחומרה".