2 צפייה בגלריה
אהרון קרוב
אהרון קרוב
"פצוע זה לכל החיים". אהרון קרוב
(צילום: עמית שאבי)
בין האלפים שישתתפו מחר (יום ו') ב"מרתון התנ"ך" בשילה יהיה גם קצין הצנחנים אהרון קרוב, שנחשב לפצוע צה"ל הקשה ביותר ממבצע "עופרת יצוקה" שנערך בעזה בחורף 2009-2008. זאת תהיה ריצת המרתון השלישית בחייו. "את המרוץ הזה אני מקדיש לפצועי הראש, כי יש להם פגיעה שקופה ואני רוצה שיראו אותם", אמר.
בדצמבר 2008 היה קרוב מפקד מחלקה בקבע. במהלך המבצע הוא נפצע באורח אנוש ובמשך חודשים נאבק על חייו. כיום, אחרי תהליך שיקום שטרם הסתיים, הוא עובד עם נוער בסיכון ומרצה בפני חיילים ובני נוער.
מבצע עופרת יצוקה החל ביום שבת, 27 בדצמבר 2008. ביום חמישי שקדם לו נשיא קרוב לבחירת לבו, וכבר בבוקר למחרת התקשר אליו המ"פ שלו ועדכן אותו שיוצאים לרצועת עזה. "הלחימה בעזה הייתה מורכבת ומסוכנת", הוא מספר. "הבתים היו ממולכדים והמידע המודיעיני לא היה מדויק. כל צעד שלנו עלול היה להיגמר באסון. לאחר עשרה ימים של לחימה נכנסנו לאחד הבתים, וכשעליתי לקומה השנייה התפוצץ מטען חבלה מעל הראש שלי. התקרה קרסה עליי ונפצעתי בראש, באף, בעיניים, בפנים, בידיים".
2 צפייה בגלריה
ארכיון. קרוב עם אחיו שסיים מסע כומתה בצנחנים
ארכיון. קרוב עם אחיו שסיים מסע כומתה בצנחנים
ארכיון. קרוב עם אחיו שסיים מסע כומתה בצנחנים
(צילום: דובר צהל )
קרוב עבר ניתוח חירום מציל חיים בשטח, ולאחר שיחידת 669 הטיסה אותו לבלינסון, הרופאים המשיכו להילחם על חייו במשך חודשים ארוכים. "אני זוכר את החזרה הראשונה שלי להכרה", הוסיף. "זה ממש לא כמו לקום בבוקר. זו מלחמה על כל דבר קטן וטריוויאלי: לנשום, להזיז את העיניים, להזיז את האצבעות ברגליים.
"גם היום, 13 שנים אחרי הפציעה, אני עוד בשיקום. זה לא מסתיים בבית החולים. פצוע זה לכל החיים. אי אפשר לדעת היכן הפציעות יפגשו אותך בהמשך החיים. רק לפני כחודשיים נותחתי ביד בגלל רסיסים שטיילו ולחצו לי על העצב".
במרוץ מחר במועצה האזורית בנימין, שיהיה מרתון התנ"ך השישי, צפויים להשתתף כ-2,000 חיילי צה"ל. לאחר מלחמת ששת הימים מדד יוזם המכביה, יוסף יקותיאלי, את אורך המסלול מראש העין לשילה הקדומה וגילה שהוא תואם את מרחק המרתון המודרני – 42 קילומטרים. במרוץ מחר צפויים להשתתף 2,000 חיילי צה"ל.
ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, אמר: "השנה נקיים את המקצים מסביב לאתר המורשת שילה הקדומה, בין הכרמים שעוטפים כיום את אתר המשכן ההיסטורי".
מנכ"ל ובעלי חברת מרתון ישראל, עופר פדן: "תחום הריצות ומרוצי השטח מהווה קרקע פורייה להתפתחות עבור רבים דוגמת אהרון קרוב. המניע המרכזי שלנו הוא ליזום ולהוביל אירועי קונספט שיש בהם אלמנטים נוספים לעוד ריצה. מגוון המסלולים מאפשר לכל אחד לקחת חלק ולחוות את ההיסטוריה ליום אחד".