3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה ורעייתו. מתכוננים לטיסה הבאה
ראש הממשלה ורעייתו. מתכוננים לטיסה הבאה
ראש הממשלה ורעייתו. מתכוננים לטיסה הבאה
(צילום: חיים צח, לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה חזרו אתמול (ראשון) לפנות בוקר מסוף שבוע ברומא, וכבר מתארגנים לנסיעה הבאה לברלין. נתניהו ורעייתו ימריאו ביום רביעי לביקור בגרמניה שבמהלכו ייפגש עם הקנצלר אולף שולץ ועם הנשיא פרנק-ואלטר שטיינמאייר.
כמו כן, יקיים נתניהו טקס עם הקהילה היהודית ברציף 17 בתחנת הרכבת גרונוולד, ששימש נקודת שילוח של 55 אלף יהודי ברלין למחנות ההשמדה. נתניהו ישוב לארץ ביום שישי בבוקר ולא יישאר לסוף שבוע כמו בפריז וברומא.

הביקור יתמקד בניסיונות לשכנע את הגרמנים לגבש עמדה תקיפה יותר נגד איראן. הגרמנים מובילים כיום את הלחץ באירופה נגד איראן בגלל הפרה של זכויות אדם וכן בגלל אספקת הכטב"מים האיראניים לרוסיה המשמשים במתקפות נגד אזרחים באוקראינה. בגרמניה יש קריאות מצד כל המפלגות להכניס את משמרות המהפכה לרשימת ארגוני הטרור, אך הסיכוי שזה יקרה לא גבוה כי לשם כך נדרשת החלטה של האיחוד האירופי ובשבילה צריך להציג ראיות. מי שמובילה את הקו התקיף נגד טהרן היא שרת החוץ אנאלנה ברבוק.
לא בכדי בחר נתניהו לבקר בפריז, בברלין ובעוד שבועיים גם בלונדון – שלוש המדינות האירופיות המרכזיות מובילות קו קשוח נגד איראן – אפילו יותר מהאמריקנים. נתניהו רוצה לנצל את ההזדמנות הזאת כדי לשכנע את אירופה להחזיר את הסנקציות על איראן שהופסקו בגלל הסכם הגרעין וכן להעביר במועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית החלטה נגד איראן בעקבות העשרת האורניום לרמה של 84%, שמתקרבת לרמה צבאית.
3 צפייה בגלריה
קנצלר גרמניה אולף שולץ ב הפורום הכלכלי העולמי ב דאבוס
קנצלר גרמניה אולף שולץ ב הפורום הכלכלי העולמי ב דאבוס
יעלה את הדאגה מהמהפכה המשפטית, אך לא ברור אם ייתן לזה ביטוי בהצהרות. שולץ
(צילום: AFP)
נתניהו יעלה מול שולץ את העסקה הנרקמת למכירת מערכת חץ לגרמניה בהיקף של שלושה מיליארד דולר. האמריקנים נתנו "אור ירוק" לישראל למכור את המערכת לגרמנים יום אחרי שהקנצלר שולץ נפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן. נתניהו ידון עם הגרמנים גם בהרחבת הסכמי אברהם ויציע להם להשתלב בפרויקטים עם ישראל, מדינות המפרץ ומרוקו, העוסקים בקידום אנרגיה ירוקה והגנת הסביבה.
בפגישות צפויים מנהיגי גרמניה להביע בפני נתניהו את דאגתם מהמהפכה המשפטית בישראל. עד היום השמיעו את חששם בנושא נשיא גרמניה שטיינמאייר ושרת החוץ ברבוק. לפי הערכות, שולץ יעלה את הנושא בפגישה עם נתניהו, אך לא ברור אם ייתן לזה ביטוי בהצהרות לתקשורת.
בזמן הביקור מתוכננות נגד נתניהו הפגנות של ישראלים שחיים בברלין. לפי הערכות, בהפגנות האלה ישתתפו אלפי ישראלים. בשב"כ ייערכו למנוע ניסיונות של המחאה לשבש את ביקורו של נתניהו בגרמניה.
רועי נוימן, ממובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית, אמר הבוקר בריאיון לאולפן ynet כי "ביום רביעי ראש הממשלה, במקום להישאר בארץ ולטפל במשבר, הוא הולך לטוס לברלין. אנחנו נלווה אותו שם - מתוכננות הפגנות של אלפים רבים בברלין". יאיא פינק, גם הוא ממובילי המחאה, אמר: "אני לא רוצה לשרת דיקטטורה ודיקטטור, אני רוצה שמדינת ישראל תישאר מדינה דמוקרטית".

3 צפייה בגלריה
מפגינים ברומא נגד המהפכה המשפטית וביקורו של נתניהו
מפגינים ברומא נגד המהפכה המשפטית וביקורו של נתניהו
הפגנות מתוכננות גם בברלין. מוחים ברומא
(צילום: אלון ולפיילר)
בעוד כשבועיים יטוס נתניהו ללונדון שם הוא צפוי לשהות במשך סוף שבוע שלם. בלשכת רה"מ דחו את הביקורת על כך שנתניהו בוחר לטוס לחו"ל דווקא בסופי שבוע ואמרו שמדובר ב"ביקורת קטנונית" וכי לוחות הזמנים נקבעים לבקשתם של המארחים.
בפתח ישיבת הממשלה אתמול התייחס נתניהו לביקור באיטליה ואמר כי זה היה "ביקור מדיני חשוב, כחלק מהמדיניות שלנו לגבש עמדה תקיפה יותר ובמידת האפשר אחידה יותר במדינות המערב, נגד הגרעין האיראני. בנוסף לנושא האיראני, דיברתי עם ראש ממשלת איטליה מלוני על חיזוק הציר הפרו-ישראלי באיחוד האירופי, שינוי בהצבעות איטליה באו"ם ובמוסדות בינלאומיים, ייצוא גז ישראלי לאיטליה ודרכה לאירופה ופרויקטים כלכליים משמעותיים נוספים".
לטענתו, "נפגשתי עם עשרות ראשי חברות איטלקיות מובילות. אף לא אחד מהם דיבר על הרפורמה המשפטית, אבל כולם, בלי יוצא מן הכלל, דיברו איתי על השקעות בישראל".