"כבר שלושה שבועות שאני לא אוכלת, לא ישנה ולא מתפקדת. אני לא בנאדם. כל הגוף כואב כשאני חושבת מה עבר על הילדה שלי". כך מספרת ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" בקול שבור תושבת קריית שמונה שבתה, פעוטה בת שנתיים, נפלה לפי החשד קורבן להתעללות מצד המטפלות במעון בעיר.
הפרשה נחקרת על ידי משטרת קריית שמונה ובמסגרתה יוגשו היום לבית המשפט המחוזי בנצרת כתבי אישום נגד חמש מטפלות – אילנית ואקנין, אריאנה כברי, רחל בן שמעון, מיכל שוקרון ומטפלת נוספת ששמה נאסר לפרסום.
4 צפייה בגלריה
הפגנת הורי ילדי הגן בהארכת המעצר של צוות הגן החשודות בהתעללות
הפגנת הורי ילדי הגן בהארכת המעצר של צוות הגן החשודות בהתעללות
הפגנת הורי הילדים מחוץ לבית המשפט. "הפחד שראיתי על הילדה שלי גרוע יותר מהכול"
(צילום: אביהו שפירא)
החשדות המיוחסים להן: התעללות בחסר ישע. ואקנין נאשמת גם בתקיפה הגורמת חבלה. כולן מכחישות. נגד מנהלת הגן מתנהלת חקירה בחשד שידעה על המעשים ולא דיווחה.
מכתב החשדות עולה כי המטפלות התעללו ב-13 פעוטות בגן. מצלמות האבטחה תיעדו 40 מקרי התעללות. כל החשודות עצורות, והיום תבקש הפרקליטות להאריך את מעצרן עד תום ההליכים.
"קיבלתי הודעה מחברה על כך שהורה שהגיע לגן ראה את המטפלת אילנית מטיחה ילדה לקיר, הייתה לי הרגשה רעה והתברר שמדובר בילדה שלי", מספרת האם. "הלכתי למעון ואילנית טענה שהיא בסך הכול הפרידה בין שתי ילדות. ביקשתי לבדוק את מצלמות האבטחה והמנהלת אמרה שזה ייקח זמן. הרגשתי שאני אשתגע אם לא אדע מיד מה קרה".
האם החליטה לנצל את קשריה ופנתה, לדבריה, ישירות לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון. "כבר למחרת הגיעו לגן נציגים ממשרד החינוך, לקחו את המצלמות והעבירו אותן לחקירת המשטרה".
4 צפייה בגלריה
אריאנה כברי
אריאנה כברי
כברי. "מטיחים את הילדים למזרן"
(צילום: אביהו שפירא)
במסגרת החקירה נקראה האם למסור עדות ובמהלכה צפתה מזועזעת בסרטונים שתיעדו את מה שהתרחש בגן. "ראיתי איך מטיחים את הילדים למזרן ומכסים אותם מכף רגל ועד ראש במשך דקות. מי שהרים את הראש אוי ואבוי – מיד דחפו אותו חזרה מתחת לשמיכה. ראיתי איך מרימים את הילדה שלי ומעיפים אותה כמו כדור. התעללות נפשית ופיזית. הפחד שראיתי על הילדה שלי גרוע יותר מהכול".
את החקירה הוביל ראש משרד החקירות בתחנת קריית שמונה, פקד שי כהן. "המצלמות תיעדו כחודש וחצי אחורה. החוקרים עברו על הסרטונים שעות על גבי שעות. אנשים לא מבינים כמה כוח אתה צריך כדי להרים פעוט מהזרוע, מהכתף. ולא מדובר בהרמה לשנייה, אלא בהעברה מעל כמה מיטות כשהן מושכות אותו בכתף, ביד אחת. זה מזעזע. אותי זה צילק. היו משיכות, הרמות של הילדים ביד אחת, הטחות למיטה, ילד מוצא את עצמו עף מהאוויר למיטה, הישענות על הילדים כשהם ישנים", אמר כהן.
4 צפייה בגלריה
ל' הגננת החשודה בהתעללות
ל' הגננת החשודה בהתעללות
ל', הגננת החשודה בהתעללות. "מעיפים את הילדה שלי כמו כדור"
(צילום: אביהו שפירא)
4 צפייה בגלריה
שי כהן
שי כהן
פקד כהן. "חקירה מאוד קשה ורגישה"
(צילום: משטרת ישראל)
"זה היה שיטתי מאוד, מאורגן מאוד, אפשר לומר שכל המטפלות עבדו באותה שיטה. אתה מציג להורים את הסרטונים כדי שיאשרו שזה הילד שלהם ואז מגלה פתאום עוד אירוע, או שההורים מגלים שזה ילד אחר, ואז אתה מביא עוד הורים. חקירה מאוד קשה ורגישה. החוקרים היו עם ההורים ברגעיהם הקשים", הוסיף כהן.
עו"ד קארין לגטיוי המייצגת את ההורים מסרה כי "ההורים לא יוותרו ויגיעו לכל מקום שבו יימצאו המטפלות בדרישה למצות את הדין. אנו נלחמים את הקרב הקשה של הפעוטות בכל הארץ".